Audyt językowy

Jeszcze do niedawna, szkolenia językowe w wielu firmach traktowane były jak premia czy dodatek do wynagrodzenia pracownika. Pracownicy dobrowolnie decydowali się na naukę danego języka, najczęściej języka angielskiego, firma zatrudniała szkołę językową i zaczynały się zajęcia. O efektywność tych szkoleń mało kto pytał, były bowiem ‘benefitem’ pracownika.

W dzisiejszej rzeczywistości, zarządy firmy czy działy HR zaczęły znacznie uważniej przyglądać się każdej wydawanej złotówce. Edukacja językowa w firmie to inwestycja w pracownika i taka inwestycja ma się zwrócić. Pracodawca analizuje swój zespół pod względem potrzeb szkoleniowych i wybiera tych pracowników, których stanowiska wymagają znajomości języków obcych. Osoby, które te stanowiska piastują, kierowane są na szkolenia. Na tym etapie warto dowiedzieć się przede wszystkim co pracownik już umie oraz być w stanie sprawdzić czego nauczy się po np. dwóch semestrach uczęszczania na zajęcia. Właśnie w tym momencie kluczową rolę dla powodzenia tego projektu odegra audyt językowy. Jest to zewnętrzny i obiektywny sposób weryfikacji umiejętności językowych pracownika, przeprowadzany niezależnie od firmy szkolącej. Taki audyt językowy powinna przeprowadzać firma, która specjalizuje się w testowaniu a jednocześnie sama nie prowadzi szkoleń. W ten sposób nie tworzymy konfliktu interesów. Bezcelowe jest żeby szkoła językowa sama przeprowadzała testy i de facto sama siebie oceniała. Podstawą audytu jest test językowy, który powinien być narzędziem sprawdzonym i pozwalającym na precyzyjny pomiar przyrostu wiedzy. Najczęściej stosowanym do tego celu jest certyfikat TOEIC® (Test of English for International Communication™). Ocena z testu oparta jest na skali punktowej 10-990 punktów, towarzyszy jej opis umiejętności zdającego oraz można otrzymać uznany, międzynarodowy certyfikat, honorowany przez ponad 9000 pracodawców na świecie.

 

Audyt językowy przynosi firmie wymierne korzyści i odpowiada na kilka kluczowych pytań. Przede wszystkim ustalamy jasne zasady rządzące szkoleniami. Decyzje o ich rozpoczęciu i kontynuacji uzależniamy od wyników obiektywnego testu. To bardzo skutecznie weryfikuje prawdziwy zapał do nauki pracowników. Motywujemy do nauki – po każdym jej etapie można otrzymać certyfikat. Kontrolujemy i pracowników i dostawcę szkoleń. Profesjonalne szkoły językowe nie obawiają się zewnętrznego audytu, potwierdza on bowiem ich wiarygodność.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Incentive Concept Poland realizuje kolejny międzynarodowy projekt

Firma Incentive Concept Poland – specjalizująca się w organizowaniu szkoleń oraz konferencji, wyjazdów motywacyjnych, imprez integracyjnych i wydarzeń specjalnych tzw. 'special events' – będzie odpowiedzialna za organizację wyjazdu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia...

Zamknij