Poznaj zwrot, który zwiększy Twoją skuteczność perswazyjną dwukrotnie

Wojtek jest sprzedawcą w jednym z wrocławskich salonów Volkswagena. To między innymi od jego umiejętności sprzedażowych zależy to, czy dany Klient zdecyduje się na określony model samochodu. Pewnego jesiennego dnia do salonu przyszedł młody mężczyzna zainteresowany zakupem jednego z modeli aut. Wojtek obserwuje uważnie Klienta – oczywiście bardzo dyskretnie – tak, aby w żadnym wypadku go nie speszyć.

Nie lubimy przecież, kiedy ekspedienci wlepiają w nas swoje oczy, podczas gdy my eksplorujemy sklepowe zasoby. Tak więc Wojtek bacznie przygląda się potencjalnemu Klientowi. Ten wyraźnie zainteresowany jest jednym z samochodów. Po kilku chwilach Wojtek decyduje się podejść i nawiązać rozmowę.

  • Witam Pana. Dzień dobry.
  • Dzień dobry – odpowiedział Klient.
  • Nazywam się Wojtek i jestem tu po to, aby Panu pomoc. Oczywiście odpowiem na wszystkie Pana pytania. Czy mam rację twierdząc, że jest Pan zainteresowany tym pięknym samochodem.
  • Rzeczywiście zastanawiam się nad zakupem tego modelu. Z drugiej jednak strony myślę również o nowym modelu Peugeota.

STOP! A teraz pytanie do Ciebie, miły adepcie sztuki perswazji! Która z poniższych wypowiedzi będzie bardziej skuteczna: Wypowiedź nr 1 To naprawdę bardzo dobry samochód. Silnik 1,8T daje gwarancje naprawdę dynamicznego przyspieszenia. Absolutne bezpieczeństwo, komfort i bezawaryjna jazda pozwolą cieszyć się Panu tym pięknym autem. czy może: Wypowiedź nr 2 Proszę sobie wyobrazić to przyspieszenie, które uzyska Pan dzięki jednostce napędowej 1,8T. Siedząc w niezwykle wygodnej przestrzeni prowadzi Pan dynamiczny, a przede wszystkim bezawaryjny i bezpieczny samochód. Proszę tylko pomyśleć, ile radości da Panu jazda tym pięknym samochodem. Zastanów się nad tym, który wariant powinien wybrać Pan Wojtek, aby przekonać Klienta do zakupu auta. Która wypowiedź będzie bardziej skuteczna? Czy już wiesz? Jeśli tak, to przyjmij moje gratulacje – cieszę się, że interesujesz się metodami skutecznej perswazji, sprzedaży i negocjacji. (Ciekaw jestem tylko czy używasz tego zwrotu podczas komunikacji perswazyjnej J ). Jeśli nie jesteś pewien swojej decyzji – przeanalizuj następujące doświadczenie przeprowadzone w przez trzech wybitnych psychologów społecznych (W.L.Gregory, R.B.Cialdini, K.M.Carpenter). Otóż w 1982 roku w porozumieniu z miejscowym ośrodkiem telewizji kablowej sprawdzili oni skuteczność różnych komunikatów perswazyjnych. Do wybranych domów zawitali sprzedawcy, proponujący zainstalowanie telewizji kablowej. Połowa z nich proponowała usługę, opisując jej zalety dokładnie w sposób analogiczny do wypowiedzi nr 1. Zaś druga część podczas rozmowy z potencjalnymi klientami użyła zwrotu „Proszę sobie wyobrazić” – czyli analogicznie jak w prezentowanej wcześniej wypowiedzi nr 2. Oto jak przedstawiała się skuteczność dwóch grup sprzedawców, posługujących się różnymi komunikatami perswazyjnymi.

Podjęta decyzja Sprzedawcy prezentujący usługę wg wariantu nr 1 (metoda tradycyjna) Sprzedawcy prezentujący usługę wg wariantu nr 2 („proszę sobie wyobrazić…”)
Zakup zestawu do odbioru telewizji satelitarnej 19% 47%

To wręcz niesamowite, jak jedno słowo lub wyrażenie wpływa na skuteczność perswazyjną (sprzedażową). Wyobrażenie sobie pewnych działań z sobą w roli głównej powoduje, że stają się one dla nas dostępne psychicznie (mentalnie). Nasza podświadomość magazynuje wszystkie wyobrażane (halucynowane) treści, podsuwając umysłowi świadomemu konkretne – w tym przypadku pożądane przez sprzedawcę – rozwiązania. A teraz trzy bardzo ważne informacje: (powtarzać je będę zawsze w momencie opisywania danej strategii perswazyjnej)

  1. Użycie odpowiedniej konstrukcji lingwistycznej może zwiększyć Twoją skuteczność perswazyjną. Jednak pamiętaj również o tym, że Ty sam możesz ulec perswazji sprytnego sprzedawcy, posługującego się omawianym wzorcem.
  2. Żadna strategia perswazji nie pomoże Ci, jeśli nie będziesz rzetelnie i fachowo podchodził do swojej pracy. Poszerzaj stale swoją wiedzę o obszarze, w którym się specjalizujesz. Bądź ekspertem w swojej dziedzinie. To kompetencje, konsekwencja, zaangażowanie i profesjonalizm muszą stanowić główne źródło Twojego sukcesu. Prezentowane przez mnie strategie perswazyjne mają Ci jedynie pomóc w osiągnięciu zamierzonego celu.
  3. Pamiętaj, używaj swoich umiejętności tylko w kontekście wyniku WIN-WIN. Jeśli uczynisz komuś krzywdę, wykorzystasz go, sprzedasz produkt, którego cena nie odpowiada jego jakości, wiedz, że zrobisz to po raz ostatni. Jeśli będziesz wykorzystywać swoich Klientów, partnerów czy inne osoby, albo manipulować nimi w sposób krzywdzący ich – pamiętaj, prędzej czy później obróci się to przeciwko Tobie. Oszuści i naciągacze zawsze źle kończą.
  4. (10 płytowe (CD) szkolenie Ekspert Perswazji™ nauczy Cię strategii, umożliwiających skuteczną perswazję, sprzedaż i negocjacje w oparciu o sprawdzone techniki z zakresu NLP, psychologii społecznej, marketingu perswazyjnego, hipnozy i psychologii osiągnięć). Wszystkie marki opisane w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli. Zostały użyte jedynie w celach dydaktycznych. Wszelkie podobieństwo do osób pracujących w salonach opisywanej marki jest przypadkowe.

    Ostatnie zapytania:

    • jak napisać wypowiedź perswazyjna
    • zwroty perswazyjne
    • zwroty wypowiedzi do pracownika
    • zwroty sprzedazowe
    • skuteczne zwroty sprzedażowe
    • wypowiedz perswazyjna
    • wypowiedzi perswazyjne
    • słowa i zwroty perswazja
    • Sklepowe zwroty skuteczność
    • jezyk perswazji zwroty
Przeczytaj poprzedni wpis:
Sprzedaż codziennie a faktura raz w miesiącu

Czy kontrahent może otrzymać fakturę raz w miesiącu? Jest to dozwolone w sytuacji, gdy sprzedaż dokumentowana ma charakter ciągły. Co do zasady fakturę VAT należy wystawić nie później niż 7...

Zamknij