Wzrost zastosowania autofolii we flocie samochodowej

Folie samochodowe zdobywają coraz większą popularność i liczne grono zwolenników, zarówno wśród użytkowników prywatnych jak i firm. W prosty i skuteczny sposób poprawiają komfort podróżowania samochodem, a także wpływają na wzrost bezpieczeństwa osób i przewożonych towarów. Ponadto stosowanie folii samochodowych to oszczędność kosztów eksploatacji pojazdów.

Z danych firmy Warsfoll wynika, że przedsiębiorstwa z roku na rok coraz bardziej doceniają zalety stosowania autofolii. Samochodów zgłaszanych do oklejenia przybywa. W 2008 roku w Warsfoll oklejono ponad 500 samochodów, z czego najwięcej, bo aż 170 pochodziło z firmy GEFCO, na kolejnych miejscach znajdują się firmy Bautech, Inchcape Motor (wykonywane wyłącznie na specjalne zamówienie klienta), Auto GT – Mitsubishi, Renault Polska, Zalco, Artigraph i Hitachi.

W pojazdach flotowych najczęściej montowano folie serii Raycer w średnim odcieniu czerni. O ich zastosowaniu zadecydowały m.in. przystępny koszt zakupu i montażu oraz jej wysokie parametry słoneczne i trwałość.

Zainteresowanie firm oklejeniem floty samochodowej autofoliami trwa przez cały rok. Najczęściej decydują się na tę usługę z chwilą wymiany taboru. W 2008 roku intensywny wzrost sprzedaży nastąpił w pierwszej połowie roku, kiedy kurs złotego był bardzo silny, a firmy sprowadzały floty aut z zagranicy.

Marki samochodów

Niemieckie marki obdarza się w Polsce największym zaufaniem. Uchodzą za reprezentacyjne, solidne i praktyczne. Prestiż i renoma sprawiają, że sprzedają się u nas najlepiej. Dane Warsfoll potwierdzają tę tendencję. Firmowe floty najczęściej tworzyły Ford Focus i Fusion oraz Volkswagen Golf i Polo.

Rodzaj nadwozia

Analizując najchętniej wybierane marki, można dojść do wniosku, że największym uznaniem firm cieszą się samochody z nadwoziem typu hatchback i kombi. Nic w tym dziwnego, skoro zapewniają największą funkcjonalność. Łatwy dostęp do przestrzeni bagażowej oraz szybka możliwość jej powiększenia to ich największe zalety, zarówno z punktu widzenia firmy jak i pracownika. Z danych firmy Warsfoll wynika, że samochody kombi stanowiły 83% oklejanych aut, w tym Ford Focus kombi 43% a VW Golf V Variant 40%. Na hatchbacki przypadło 17 %, w tym Ford Fusion 10 %, a VW Polo 7%.

Kolor samochodów

Od lat samochody służbowe kojarzone są głównie z kolorem białym. Biały lakier pokrywa karoserie samochodów dostawczych czy też przedstawicieli handlowych, podczas gdy samochody pracowników wyższego szczebla mają już inną barwę. Z drugiej strony, przy zakupie samochodu kolor biały nie wymaga dopłaty, toteż ze względów ekonomicznych firmy często się na niego decydują. Obserwacje Warsfoll wskazują, że tylko VW Golf w większości przypadków był granatowy. Ford Focus, Ford Fusion i VW Polo najczęściej pojawiały się w kolorze białym.

Dlaczego rośnie zainteresowanie flot samochodowych autofoliami

Według badań TNS OBOP firmy posiadające flotę samochodową największą uwagę przywiązują do bezpieczeństwa kierowców (84%) oraz kosztów (71%) – to najważniejsze czynniki determinujące politykę flotową w polskich przedsiębiorstwach. Jednocześnie średni wiek pojazdu firmowego w Polsce to aż 6,5 roku.

Dlatego też zarządcy flot samochodowych coraz częściej inwestują w wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa, m.in. dodatkowe poduszki powietrzne, systemy ASR i ESP. Większym zainteresowaniem cieszą się także mocniejsze silniki. Rośnie popularność autofolii ze względu na ich dużą użyteczność i przystępną cenę. Firma Warsfoll, która oferuje najwyższej jakości systemy folii okiennych wykorzystywanych m.in. w branży samochodowej, stale śledzi rynek, wprowadzając coraz to nowsze rozwiązania w bezpieczeństwie.

Dostępne obecnie folie samochodowe przede wszystkim zapobiegają rozpryskiwaniu się szyby podczas wypadku. Znaczna część obrażeń i trwałych okaleczeń, jakich doznają uczestniczy kolizji, wynika z poranienia odłamkami szkła.

Folie samochodowe chronią przed słońcem, zatrzymując promienie UV i redukując nagrzewanie się wnętrza pojazdu. Uznani dystrybutorzy posiadają niezbędne atesty i pozwolenia, co gwarantuje bezpieczną i komfortową eksploatację samochodu. To również skuteczna zapora przed atakiem osób niepowołanych na rzeczy przewożone w samochodzie. Folia wzmacniająca szybę powoduje, że w przypadku zbicia okna, szkło nie ulega rozkruszeniu tylko pozostaje w ramie szyby i wciąż blokuje dostęp do wnętrza auta. Ponadto każde kolejne uderzenie w szybę jest amortyzowane przez folię, co powoduje, że złodziej niezależnie od tego ile włoży siły w uderzanie to nie posunie się w swoich działaniach dalej. Takie zabezpieczenie powstrzymuje większość złodziei.

Więcej w autofolie, flota samochodowa
#MPR#LeasePlan wspiera przygotowania do Konferencji Klimatycznej COP 14 w Poznaniu

W dniach 1-12 grudnia 2008 r. uwaga całego świata zostanie zwrócona w stronę Poznania, gdzie odbędzie się Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu. W dwutygodniowych obradach weźmie udział ok....

Zamknij