Zrób sobie biuro

Oprogramowanie biurowe często bywa wyspą w firmowym środowisku IT. Niesłusznie – pakiety klasy office mają możliwość współpracy z oprogramowaniem biznesowym. Zazwyczaj przeszkodą jest brak wizji, w jaki sposób tę możliwość integracji spożytkować. Integracja środowiska office z systemami biznesowymi na pewnym poziomie staje się koniecznością. – We wszystkich znanych mi projektach, w których klient zatrudnia powyżej pięćdziesięciu osób jako information workers, taka konieczność istnieje – przekonuje Radosław Ochotny z Microsoftu. Możliwości połączenia oprogramowania biznesowego z oprogramowaniem biurowym jest całkiem sporo. Właściwie każdy liczący się dostawca systemu ERP ma w swojej ofercie narzędzia umożliwiające integrację z Microsoft Office. Aplikacje biznesowe Microsoftu – Dynamics NAV, Axapta czy CRM – mają integrację z MS Office niejako „we krwi”. Microsoft zamierza zresztą odejść od natywnego interfejsu tych systemów na rzecz komunikacji z użytkownikiem przez witrynę webową czy aplikacje pakietu Microsoft Office. Naturalnym partnerem pakietu biurowego w firmie będzie system ERP. Takie połączenie może usprawnić prowadzenie poważnych czynności biznesowych, jak i prostych czynności biurowych. Pakiety office bywają często używane w charakterze front-endu dla aplikacji business intelligence. W Żabka Polska Excel jest wykorzystywany jako narzędzie analityczne i front-end do hurtowni danych produkcji SAP. Narzędzia integrujące ze strony SAP zawierają m.in. odpowiednie makra do Excela. Możliwości integracji oprogramowania office w systemach Business Process Management nie zostały jeszcze w pełni wykorzystane. – Oprogramowanie biurowe jest traktowane niczym wyspa w systemach Business Process Management – twierdzi Tomasz Kulczyński z firmy archITec. Dzieje się tak pomimo istnienia po obu stronach mechanizmów umożliwiających współpracę. Model, w którym system BPM korzysta z metainformacji na temat dokumentu i jego zawartości, to tylko jedna z metod integrowania środowisk office i systemów BPM. Integracja taka umożliwia znacznie lepszą kontrolę nad procesami biznesowymi, jeśli do procesu biznesowego – np. przygotowania umowy kredytowej w banku – dołączony jest draft dokumentu. Użytkownik przygotowujący dokument wybiera jego typ, wstawia odpowiednie parametry, zaś na zlecenie systemu zarządzania procesami serwer np. MS Office generuje odpowiedni dokument. Integracja BPM z oprogramowaniem biurowym pozwala zachować kontrolę nad procesem biznesowym także na technicznym etapie tworzenia dokumentu. Krokiem w kierunku daleko idącej integracji środowisk Office i systemów biznesowych są możliwości nowego Office System 2007. Rozwiązanie Microsoftu wykracza daleko poza funkcjonalność, jaką do tej pory określano aplikacje Office.

Ostatnie zapytania:

  • okulary axapta
Więcej w oprogramowanie
Informacja przetwarzana, czasem drukowana

Gdyby postawić pytanie, co jest ważniejsze: sprzęt, oprogramowanie czy system, to chyba najlepsza odpowiedź brzmi: „ludzie, którzy potrafią z niego korzystać". Drukowanie, skanowanie, kopiowanie, zarządzanie treściami, przepływem zadań, dokumentów, faksów,...

Zamknij