Pampersy z piwem i innymi towarami

Przedsiębiorca, który chce zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług powinien wykorzystać technikę cross-selling, czyli sprzedaż krzyżową. Technika marketingowa zwana sprzedażą krzyżową (ang. cross-selling) polega na sprzedaży produktu albo usługi w powiązaniu z innym zakupem dokonanym przez tego samego klienta. Daje ona wzrost dochodów firmy oraz zwiększa zaufanie kontrahentów. W praktyce najczęściej stosuje się bezpośrednią sprzedaż krzyżową. Polega ona na rozmowie klienta ze sprzedawcą. Handlowiec przedstawia ofertę na kilka usług jednocześnie, natomiast koszt pakietu jest niższy niż opłata za każdą usługę z osobna. Profesjonalnie aplikowana sprzedaż krzyżowa wymaga zrozumienia, które towary mogą zwiększać zysk przedsiębiorstwa, i na sprzedaży odpowiedniej rzeczy lub usługi właściwemu nabywcy. Polega ona także na zasadzie, iż nie każdy podmiot gospodarczy jest dobrym kandydatem do stosowania wobec niego technik sprzedaży krzyżowej. W praktyce handlowej firmy stosują cross-selling agresywny i łagodny. Agresywna forma cross-sellingu jest stosowana przede wszystkim przez duże sieci supermarketów. Analiza danych wtórnych oraz pierwotnych jest zaletą zaawansowanych metod sprzedaży krzyżowej. Cieszą się one coraz większą popularnością, gdyż dzięki nim można stworzyć pakiet produktów lub usług przystosowanych do indywidualnych potrzeb klienta lub całej target group. Interesujące możliwości podążania za gustami oraz potrzebami klientów. Firmy oferujące multimedialne usługi cross-sellingowe tworzą portale korporacyjne wzbogacone o ofertę sprzedaży krzyżowej i newslettery z informacjami o innych usługach firmy. Zajmują się ponadto e-mailingiem promocyjnym. Konstruują internetowe bazy danych, szczególnie w relacjach B2B, z informacjami o przedsiębiorstwach lub z danymi osobowymi zbieranymi specjalnie na zamówienie klienta. W internecie popularne jest również oferowanie wielu produktów i usług różnych przedsiębiorstw pod szyldem jednego z nich, np.: sprzętu i oprogramowania komputerowego. W związku z prowadzoną kampanią reklamową danej firmy łączy się również kilka ofert internetowych w jedną, ale spójną. Na zastosowanie sprzedaży zaczęło decydować się coraz więcej przedsiębiorców. Od pewnego czasu zaczęły ją wykorzystywać m.in.: banki, które poza korzystnymi kredytami oferują również darmowe założenie konta czy wyrobienie karty płatniczej po preferencyjnej cenie.

Więcej w cross-selling, HANDEL
Naucz się Azji, żeby nie błądzić

Pojawiły się informacje, że w Chinach oszukują polskich biznesmenów. Najczęściej jednak niepowodzenia wynikają z ich własnych błędów. Ponad połowa ze sprowadzonych do nas towarów, choć wyprodukowana w Chinach, została kupiona...

Zamknij