Informacja w ruchu

Coraz więcej firm wdraża mobilne rozwiązania usprawniające pracę handlowców i kadry kierowniczej. Niewiele firm w branży spożywczej ma tak bogate doświadczenia w dziedzinie technologii mobilnych jak Bakoma S.A. Obecnie spółka jest na ukończeniu nowej wersji systemu, która zastępuje rozwiązania stosowane od kilku lat. Modernizację systemu mobilnego dla kierowców samochodów dostawczych, tzw. van sellerów i przedstawicieli handlowych rozpoczęto pod koniec 2005 r. Poszukiwano rozwiązania, które posiadałoby możliwość prowadzenia sprzedaży (większość aplikacji służy do zbierania zamówień), zawierało hurtownię danych do analizowania dużej ilości danych, a także pozwalałoby na pracę wielojęzyczną. „Najbliżej ideału był program myAVIS czeskiej firmy KVADOS” – mówi Jacek Wiśniewski, dyrektor działu informatyki Bakomy. Przedstawiciele handlowi otrzymali smartfony Qtek 9100 z zainstalowaną aplikacją myAVIS. W przyszłości aplikacją KVADOS będą posługiwać się także van sellerzy, tyle że na ich potrzeby funkcjonalność oprogramowania zostanie poszerzona o obsługę sprzedaży. Zanim firma Bolix, producent chemii budowlanej, wdrożyła CRM, większość informacji dotyczących klientów uzyskiwano bezpośrednio z systemu ERP IFS Applications. Dane były zaszyte w modułach Finanse, Dystrybucja, Produkcja. „Szybko pojawiła się potrzeba rozszerzenia informacji o dane dotyczące kontaktów z klientami, a także konieczność precyzyjnego śledzenia cyklu sprzedaży” – mówi Tomasz Czub, szef działu IT w firmie Bolix. „W CRM mamy dwa źródła danych. Jedno to dane transakcyjne dotyczące poszczególnych klientów dostępne bezpośrednio z modułów produkcyjnych, finansowych, dystrybucyjnych.” – twierdzi Tomasz Czub. Drugim źródłem zasilania systemu CRM są przedstawiciele handlowi wprowadzający informacje dotyczące swoich kontaktów z klientami, planowanych zamówień, przyszłych inwestycji. „Nasze korzyści biznesowe to przede wszystkim dostęp pracowników działu sprzedaży do aktualnych danych o klientach przed planowanymi wizytami. Z kolei dla dyrektora handlowego jest to szybka informacja dotycząca sytuacji na rynku i kontrola procesu sprzedaży” – podkreśla Tomasz Czub. Kadra kierownicza Pioneer Pekao ma stały dostęp do poczty elektronicznej dzięki rozwiązaniu BlackBerry. „Plusem rozwiązania jest stały dostęp do poczty, usługa nie wymaga inicjowania połączenia w celu pobrania informacji, korespondencja jest dostarczana na bieżąco” – mówi Piotr Kalbarczyk, dyrektor ds. infrastruktury informatycznej w Grupie Pioneer. „Do tej pory w Polsce utarło się przekonanie, że usługa BlackBerry służy wyłącznie do przesyłania poczty elektronicznej. Jest to jednak platforma, na której można także zbudować różne rozwiązania mobilne – dostęp do aplikacji CRM, zdalne zarządzanie infrastrukturą TT, czy też rozwiązania dla klientów umożliwiające na przykład zdalne zarządzanie portfelem inwestycji lub kontem w banku” – podsumowuje Piotr Kalbarczyk.

Więcej w BlackBerry, mobilny CRM
Mobilny CRM ułatwia bezpośredni kontakt

Rozszerzenie systemu CRM o wersję mobilną stanowi wsparcie dla handlowców działających poza firmą i zwiększa efektywność samej sprzedaży. Dla pracowników działających w terenie przystosowano specjalny system m-CRM. Wyposażono ich w...

Zamknij