Jak się szkolić z głową

Wybór firmy szkoleniowej nie jest łatwy. Taka której można zaufać powinna oferować wspaniałych trenerów i odpowiedni program, ale także musi gwarantować możliwość pomiaru efektywności kursu. Jeżeli przedsiębiorstwo nie ma doświadczenia w kontraktowaniu firm szkoleniowych i przy wyborze będzie kierować się jedynie niską ceną, może się zawieść i zniechęcić do korzystania ze szkoleń – ostrzega Renata Kaczyńska-Maciejowska, szefowa firmy szkoleniowej Prospera Consulting. – Wybierając firmę powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na kompetencje trenerów prowadzących zajęcia. Wybierając odpowiednią dla nas firmę warto zwrócić uwagę, czy proponuje nam gotowy produkt, czy też na bazie pewnego wzorca tworzy go specjalnie na nasze potrzeby. Specjaliści uważają, że szkolić należy wszystkich pracowników. Jeśli nas na to nie stać, powinniśmy postawić na te osoby, które chcą się rozwijać i z którymi wiążemy długofalowe plany. Najczęściej szkolone są dwie grupy pracowników – ci, którzy mają kontakt z klientem – handlowcy, ubezpieczyciele, pracownicy działów obsługi klienta, oraz menedżerowie i osoby zarządzające pracownikami. Szkolenia pracowników mają bardzo różne formy. Choć specjaliści uważają, że tradycyjne formy, jak warsztaty, wykłady, czy ćwiczenia powoli się dezaktualizują, to wciąż stanowią większość organizowanych zajęć. Treningi outdoorowe to specyficzny rodzaj szkolenia. Odbywają się zazwyczaj w terenie i mają charakter obozów wspinaczkowych czy różnego rodzaju gier strategicznych. – Takie szkolenia służą integracji grupy a także pokazują pracownika wyjętego zza biurka – wyjaśnia Witold Minkiewicz z organizacji szkoleniowo-turystycznej Atacame. Dużą popularność zaczyna też zdobywać tzw. e-learning, czyli szkolenia z wykorzystaniem internetu oraz technik multimedialnych, czyli przekazu satelitarnego, materiałów audio-wideo, płyt CD, SMS oraz telewizji interaktywnej. Wielu specjalistów ma jednak nie najlepsze zdanie na temat tej metody. Panuje przekonanie, że z wirtualnej rzeczywistości korzysta bardzo wielu oszustów, którzy oferują niewiele warte produkty. Drogie, komercyjne kursy są najczęściej niedostępne dla małych i średnich firm. Dlatego też powinny one szukać szkoleń dofinansowywanych z budżetu państwa czy Unii Europejskiej. W ramach projektu „Inwestycje w kadry”, w osiemdziesięciu procentach dotowanych z funduszy unijnych, odbędą się niedługo trzydniowe szkolenia pt. „Planowanie i rozwój kapitału ludzkiego w firmie w małych i średnich przedsiębiorstwach”. Dodatkowe informacje na stronie internetowej – www.prospera.pl.

Więcej w e-learning, szkolenia
Jak uzyskać wsparcie na założenie własnej firmy?

Osoba myśląca o własnym biznesie może skorzystać ze szkoleń prowadzonych przez izby gospodarcze, stowarzyszenia i urzędy pracy. Udział w nich nierzadko jest bezpłatny, gdyż są one finansowane ze środków unijnych....

Zamknij