Można dotknąć, powąchać – siła wystawiennictwa

Polscy biznesmeni powoli zaczynają doceniać role marketingu wystawienniczego, który staje się jedną z chętniej wybieranych form promocji. Od trzech lat powierzchnia wystawowa rośnie o 10-12 proc. rocznie. Wzrostowi powierzchni wystawowej towarzyszy spadek liczby imprez targowych. Taki stan rzeczy jest konsekwencją tego, że nastąpiła koncentracja targów i przedsiębiorstw odpowiedzialnych za organizacje imprez targowych. Podstawowa przesłanka do udziału w targach jest chęć wypromowania bądź wykreowania własnej marki. Chcąc to uczynić należy starać się, by logo firmy utknęło w świadomości zwiedzających oraz konkurencji. Przed wyborem imprezy należy jasno sprecyzować cele udziału. Dzięki temu unikniemy pomyłki w wyborze odpowiedniej dla naszej firmy imprezy. Nie wszystkie targi nawet jednej branży, gromadzą takich samych gości. Należy wziąć także od uwagę, ze uczestnictwo w imprezach o dużej randze ma znaczenie prestiżowe. Chcąc wynegocjować dobrą lokalizację, trzeba zdecydować się na uczestnictwo w imprezie z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Obok korzyści logistycznych przyniesie to również zyski finansowe organizatorzy zwykle przewidują niższe stawki za uczestnictwo dla firm, które wcześnie zapowiedzą swoją obecność. By się wyróżnić na tle innych wystawców, przede wszystkim trzeba zadbać o odpowiednią aranżację ekspozycji. Powinna być ona zaprojektowana indywidualnie, zgodnie z potrzebami oraz strategią firmy (barwy ekspozycji powinny zależeć od logo firmy). Przy tym nie można dopuścić do sytuacji, w której po wykupieniu powierzchni wystawienniczej nie stać nas na budowę stanowiska wystawowego. Chcąc bardziej zainteresować zwiedzających powinniśmy wpłynąć na ich zmysły, np. przez organizacje specjalnie dla nich „małych eventów” – pokazów tańca, koncertu muzycznego. Zamiast tradycyjnych ulotek, warto przygotować ich elektroniczne wersje. Nie należy także zapomnieć o przeprowadzaniu ankiet wśród zwiedzających naszą ekspozycję oraz o zebraniu od nich danych teleadresowych.. Dane te przydadzą się podczas kolejnego etapu komunikacji marketingowej – tzn. kontaktu z gośćmi stoiska po zakończeniu imprezy targowej. Ten etap przez większość wystawców jest bagatelizowany. Komunikacja potargowa jest jednak kluczowa do osiągnięcia sukcesu. Chcąc ograniczyć wydatki możemy rozważyć opcję wystawiania się na wspólnym stoisku wraz z kontrahentami czy z firmami zajmującymi się taką samą działalnością. Jednak zdecydowanie lepsza formą promocji własnej oferty jest indywidualne stoisko. Stwarza ono lepszą możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem firmy.

Ostatnie zapytania:

  • co mozna powachac