Reklama w sieci stała się popularna

Małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej przedstawiają swoją ofertę na stronach portali internetowych. – Produktem, który obecnie cieszy się rekordowym zainteresowaniem wśród małych i średnich firm, jest reklama internetowa – twierdzi Jacek Pasławski, prezes portalu Interia.pl. Zjawisko to potwierdza Jan Łukasz Wejchert, prezes spółki Grupa Onet.pl. W portalu stworzono specjalną platformę oferującą produkty i usługi w ramach dwóch systemów. OnetBoksy to ogłoszenia reklamowe, wyświetlane użytkownikom w odpowiedzi na konkretne słowa lub frazy wpisane w okno wyszukiwarki. Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy potencjalny klient kliknie w jego boks reklamowy – to model pay-per-click. OnetBoks składa się z hasła reklamowego, dwóch linii tekstu oraz linku prowadzącego na stronę internetową reklamodawcy. Dzięki oszczędnej i przyjaznej formie graficznej często jest postrzegany jako normalny wynik wyszukiwania, a nie jako reklama. – OnetBanery to system, dzięki któremu reklamodawcy mogą samodzielnie zaprojektować swój baner reklamowy oraz zaplanować i zrealizować własną kampanię reklamową na naszych stronach – informuje Jan Łukasz Wejchert. Wirtualna Polska przedstawia przedsiębiorcom kompleksową ofertę usług biznesowych związanych z wyszukiwaniem. Jej trzon stanowią: oferta dla reklamodawców – boksy reklamowe i linki sponsorowane oraz program dla właścicieli witryn internetowych – Adkontekst. Boksy reklamowe pozwalają samodzielnie kreować kampanię reklamową i mieć pełną kontrolę nad jej budżetem. Boksy wyświetlają się na stronach wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. – Powiązanie kampanii ze słowami kluczowymi określającymi charakter oferty klienta sprawia, że jego przekaz trafia tylko do osób potencjalnie nim zainteresowanych. Płatność za usługę odbywa się w modelu pay-per-click – wyjaśnia Rafał Mandes, kierownik działu e-biznes Wirtualnej Polski. Innym sposobem zaistnienia firmy w sieci są linki sponsorowane. Zapewniają one prezentację stron WWW reklamodawców na listach wyszukiwania na wysokich pozycjach, przed innymi witrynami, a co za tym idzie – większą odwiedzalność strony.