Nawiązuj kontakty, ale unikaj reklamy

Blog pomaga stworzyć dobry wizerunek firmy i przyjazne relacje z klientami. Blog powinien być pisany tak, jakbyś przekazywał informacje, najlepiej niedostępne nigdzie indziej, w gronie przyjaciół przy piwie. Korporacyjne blogi Microsoftu czy Macromedii są interesujące, ponieważ można w nich znaleźć bardzo dobre informacje na temat softwarów. Nie ma tam o tym, co było na śniadanie ani o nieuchronnym deficycie w USA. Weblog (w skrócie blog) jest to rodzaj strony internetowej, na której autor umieszcza datowane wpisy dotyczące wybranej tematyki. Są one wyświetlane kolejno, poczynając od najnowszego. Blog jest więc rodzajem dziennika, najczęściej tematycznego, umieszczonego na stronie www. Blogi zazwyczaj mają system archiwizacji wpisów, możliwość ich komentowania przez czytelników, a także zestaw linków do blogów polecanych przez autora i do innego rodzaju stron www. Blogi można założyć za pomocą specjalnych serwisów internetowych, takich jak www.blogger.com. Można tam szybko założyć własny dziennik, wykorzystując umieszczony na stronie mechanizm rejestracji i możliwość wyboru szablonu. Proste jest także publikowanie treści. Wpisów można również dokonywać zdalnie; zwykłe jest to możliwe za pomocą poczty elektronicznej. Prowadzenie bloga i samo używanie szablonu jest bezpłatne. Można go bez trudu podpiąć pod własną witrynę www. Swoje blogi prowadzą zarówno małe i średnie firmy, jak i korporacje. Są one bowiem uważane za doskonały sposób komunikacji z klientem. Dla firm to bardzo dobre źródło informacji o tym, jak firma jest postrzegana, oraz możliwość kontaktu i edukowania klientów. Mogą też być narzędziem dyskusji wśród pracowników wewnątrz firmy. W Polsce blogi korporacyjne nie są jeszcze popularne. Jednak zaczynają po nie sięgać także małe firmy. Dzienniki na www prowadzą drobni biznesmeni, na przykład właściciele sklepów internetowych.

Więcej w blog
Blogi firmowe – wyższy poziom komunikacji z klientem

Firma przekazuje profesjonalne informacje o sobie i branży, czytelnicy wyrażają swoje zdanie i wątpliwości. To bardzo tanie i korzystne rozwiązanie. Więc, do dzieła!SkutecznośćNajważniejszą korzyścią dla firmy prowadzącej bloga jest jego...

Zamknij