Firmy budują coraz więcej nowoczesnych baz danych

Firmy przetrzymują w bazach danych tysiące różnego rodzaju informacji. Transakcje, dokumenty, dane kontrahentów, numery telefonów- tysiące pozycji, które znacząco ułatwiają funkcjonowanie firmy. Baza danych stałą się centralnym elementem systemu informatycznego nowoczesnej firmy. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że powodzenie prowadzonego przez nich biznesu uwarunkowane jest w dużym stopniu przez możliwość szybkiego dostępu do informacji i bezpiecznego ich przechowywania. Bazy danych stanowią podstawę funkcjonowania m.in. systemów wspomagających zarządzanie (ERP) czy odpowiedzialnych za utrzymanie relacji z klientem (CRM). Aplikacje umożliwiające przetrzymywanie i zarządzanie danymi przewidują, że ich aplikacje będą wkrótce wykorzystywane na szerszą skalę. Tym samym stwarzają przedsiębiorcom nowe możliwości rozwoju. Wybór baz danych jest zwykle ściśle powiązany z wyborem systemu informatycznego dla przedsiębiorstwa. Zakup bazy danych jest analogiczny do zakupu innych aplikacji biznesowych-trzeba zainwestować w licencję, wsparcie techniczne i gwarancję. Ceny baz danych są zróżnicowane-od darmowych aplikacji umożliwiających tworzenie prostych baz danych po zaawansowane rozwiązania, jak np. hurtownie danych, których koszt stworzenia jest w sumie nieograniczony. W Przeciwieństwie do systemów ERP, na rynku baz danych nie ma rozdrobnienia. Globalnym rynkiem baz danych rządzą Oracle, Microsoft i IBM. Główne czynniki wpływające na rozwój rynku baz danych to cena, łatwość użycia oraz dostępność. Rynek baz danych używanych w zastosowaniach biznesowych w sektorze MSP charakteryzuje się właśnie spadkiem cen i jednocześnie uproszczeniami w użytkowaniu baz. Na tempo rozwoju rynku baz danych bezpośrednie przełożenie ma segment systemów wspomagających zarządzanie. Wartość rynku tych ostatnich będzie rosła w tempie około 10%, rynek baz danych powinien rozwijać się nieco szybciej. Rynek baz danych używanych w zastosowaniach biznesowych charakteryzuje się spadkiem cen i uproszczeniami w użytkowaniu. W bazy danych coraz częściej będą inwestowały małe i średni firmy, które w ostatnich miesiącach chętnie inwestują w infrastrukturę teleinformatyczną. Bezpieczeństwo i możliwości, jakie oferują im profesjonalne bazy danych, są warte zainwestowania dużej kwoty.

Więcej w bazy danych
MailMedia – nowy dział SARE odpowiedzialny za kampanie e-mailingowe

Specjalizująca się w e-mail marketingu firma SARE z początkiem września rozszerza gamę proponowanych usług o kompleksowe realizowanie kampanii e-mailingowych przy wykorzystaniu gotowych baz adresowych. Jest to pierwsza oferta na polskim...

Zamknij