Chcesz zarobić, daj się znaleźć

Z powodu udoskonalenia mechanizmów pozwalających na przeszukiwanie zasobów internetu, wyszukiwarki stały się podstawowym narzędziem interneutów. Specjaliści od marketingu dostrzegli w nich doskonały nośnik promocji i reklamy. Ogromna popularność tzw. marketingu wyszukiwarkowego wynika głównie z jego dużej skuteczności przy stosunkowo niskich kosztach dotarcia do potencjalnych klientów. Ważne jest również to, że reklama wyświetlana jest tym użytkownikom internetu, którzy prawdopodobnie są zainteresowani produktem. Skuteczność reklamy w wyszukiwarkach jest wynikiem jednoczesnego działania czterech czynników: – generują bardzo duży ruch na stronach. Według badań firmy Gemius, w lutym 2006 roku, najważniejsza z wyszukiwarek – Google – pod względem liczby użytkowników uzyskało prawie 80 proc. zasięgu. Duży zasięg ma również serwis wyszukiwaczy Onetu oraz Netsprint, współpracujący z Wirtualną Polską, – precyzji przekazu marketingowego – użytkownik, wpisując hasło do wyszukiwarki, wyraża swoją potrzebę. Wyświetlając zatem reklamę produktu zaspokajającego ją, powoduje, że firma dociera prosto do klienta, – nieagresywności i dyskrecji – taka reklama sprawia wrażenie kolejnego źródła informacji, a nie nachalnej próby sprzedaży, – ceny – jest to jedna z najtańszych form promocji w internecie. Celem marketingu wyszukiwarkowego jest skierowanie ruchu z wyszukiwarki na reklamowaną stronę. Firmy mogą się prezentować w organicznych (usługa jest płatna, opłatę pobierają nie wyszukiwarki, lecz specjaliści zajmujący się takimi usługami) lub w płatnych wyszukiwarkach. Wybór drugiej formy polega na wykupieniu powierzchni reklamowej na dane słowa kluczowe w wybranej wyszukiwarce. Sposób, w jaki można rozpocząć promocję w wyszukiwarkach internetowych, zależy od narzędzia, z którego firma chce skorzystać. Pozycjonowanie wykonywane jest zazwyczaj przez zewnętrznych specjalistów, a linki sponsorowane wykupuje się w biurach handlowych portali. Boksy sponsorowane są tzw. usługą samoobsługową; jej zasady nie sprawą problemu nawet niezaawansowanym internautom.

Więcej w Internet, marketing wyszukiwarkowy, reklama, search engine marketing (SEM)
Konferencja – Jak za niewielkie pieniądze zaplanować kampanię reklamową w Internecie

Odpowiedzi, między innymi, na takie pytania będą poszukiwać uczestnicy konferencji, która odbędzie się w dniu 11 maja 2006 roku w Warszawie. Organizatorem jest IDMnet – internetowa siec reklamowa. Podczas konferencji...

Zamknij