Często spotykane jest wśród menedżerów przekonanie, że odpowiedni dobór ludzi oraz konsekwentne realizowanie wyznaczonego planu to w zasadzie wszystko, co menedżer powinien robić. Dopiero nieumiejętność osiągnięcia z zespołem tego, co się zaplanowało, wywołuje rozczarowanie i zniechęcenie. Frustracja i stres są oczywiście ważnymi czynnikami zmuszającymi do oszukiwania rozwiązań. Często jednak zdarza się, że ów stres na tyle paraliżuje, że zamiast szukać rozwiązania-szuka się winnego, próbując obarczać winą za niedopowiedzenia wyłącznie jedną ze stron. Problem tkwi jednak w umiejętności wzajemnego komunikowania oczekiwań czy potrzeb. Zamiast otwartego dialogu, dzięki któremu wyjaśni się trudne sytuacje i zostanie znalezione rozwiązanie typu „win-win”- relacja zmienia się w milczenie pełne niedomowień i nieartykułowanych pretensji.Sam dobry biznesplan i grupa obiecujących ludzi nie wystarczy, aby ów plan wykonać. To podstawowy składnik dobrej firmy, jednak należy go wzbogacić o umiejętność postępowania z ludźmi. Całkiem zdolni lub nawet wybitni ludzie często nie mogą wykonać ustalonego planu. Okazuje się bowiem, że na linii podwładny-przełożony występuje nieumiejętność dogadania się uniemożliwiająca pełne wykorzystanie możliwości, jakimi dysponują agent i kierownik zespołu. Sposobów nauczenia się właściwego postępowania z ludźmi jest wiele. Samo NLP oferuje co najmniej kilka narzędzi, którymi menedżer może posłużyć się, chcąc rozwiązać swoje problemy. Prawie wszyscy posługują się tymi samymi metodami. Zmienia się tylko dla potrzeb marketingowych nazwę techniki na bardziej chwytliwe, tzw. Autorskie. Do sukcesu można dochodzić korzystając z: NLP, treningu autogennego, metody Silvy, Schultza/Łozanova itp. Polega ona na ustaleniu celu, wyobrażania sobie momentu, w którym ten cel zostanie osiągnięty oraz konsekwencji w powtarzaniu tego procesu.

Więcej w komunikacja, menedżer
Symfonia komunikacji

Daniel Sicouri, prezes Ogilvy France i dyrektor Ogilvy na Europę, Afrykę i Bliski Wschód opowiada w wywiadzie o strategiach agencji reklamowych. Najważniejsze w strategii jest to, aby była właściwa i...

Zamknij