Już na starcie musi być dostęp do internetu

Do niedawna, pierwszą inwestycją nowopowstających firm było założenie telefonu. Dziś jest nią bardzo często zapewnienie dostępu do Internetu. Internet nie tylko zmienia sposób, w jaki prowadzi się firmę. Zmienił także potrzeby w dziedzinie jej wyposażenia w niezbędne urządzenia techniczne. Dlatego już nawet w małych firmach tworzone są lokalne sieci LAN, aby wszyscy użytkownicy mogli korzystać z internetowego łącza. Większość średnich firm już je ma, a z badań MSI przeprowadzonych pod koniec ubiegłego roku wynika, że 55 proc. głównie małych przedsiębiorstw planuje budowę takich sieci. Korzystanie z Internetu i telefonii internetowej jest sposobem na redukcję kosztów telekomunikacyjnych. Większość firm, które są abonentami operatorów telekomunikacyjnych, może wykupić usługi dostępu do Internetu w technologii ADSL za cenę od kilkudziesięciu (1-5 komputerów) do kilkuset złotych. Zmieniają się również zasady doboru sprzętu komputerowego. Dziś pracownicy wielu firm są coraz bardziej mobilni, spędzają wiele czasu poza biurem. Jednolita technologia, np. stacjonarne komputery dla wszystkich, nie zawsze więc jest najlepszym rozwiązaniem. Oferta sprzętu jest na tyle bogata, że każda firma może znaleźć właściwe narzędzia do określonych zadań. Nadal podstawowym narzędziem pracy w firmach pozostają komputery stacjonarne. Oferowane są one często z zainstalowanym wstępnie oprogramowaniem – systemem operacyjnym i pakietem biurowym. Niemal wszystkim ich zadaniom mogę również podołać komputery przenośne. Dlatego te ostatnie są coraz bardzie popularne wśród osób, które nie spędzają całego dnia pracy przy jednym biurku. Pracę poza biurem umożliwiają również komputery podręczne PDA. Większość tych komputerów pozwala też na synchronizację danych z komputerem stacjonarnym, dzięki czemu są one zawsze aktualne i w każdej chwili można dysponować ich kopią zapasową. Jednak trzeba pamiętać, że wprowadzanie dużej ilości danych na komputerach podręcznych jest niewygodne. W każdym biurze obok komputera powinna znaleźć się drukarka. Może być to proste, samodzielne urządzenie, ale od wielu lat w małych biurach coraz większą popularność zdobywają urządzenia wielofunkcyjne, łączące w sobie drukarkę, skaner i kopiarkę. Jeżeli jedynym kryterium wyboru drukarki ma być cena, należy wybrać atramentową. Różnice w kosztach ich zakupu związane są z szybkością i wydajnością drukarki oraz dodatkowym wyposażeniem, istotnym przy dużej liczbie wydruków i użytkowników. Urządzenia wielofunkcyjne, tzw. kombajny, to drukarki z dodatkowymi funkcjami, ale wykorzystujące ten sam mechanizm drukujący. Kombajn ustępuje indywidualnym urządzeniom pod względem jakości wydruku i wydajności, ale nawet w małym biurze może być bardzo użyteczny. W małych firmach stosowane są coraz częściej rozwiązania używane do tej pory głównie w dużych przedsiębiorstwach – sieci oparte na serwerach. Specjaliści twierdzą, że każda firma, która używa więcej niż jednej linii telefonicznej, powinna pomyśleć o zainstalowaniu serwera i przejściu na połączenie szerokopasmowe. Wszystkie zmiany widoczne w infrastrukturze technicznej małych firm spowodowały, że również one zaczęły korzystać z outsourcingu. Oferta takich usług – przede wszystkim opieki nad firmowymi systemami informatycznymi – systematycznie się poszerza.

Więcej w infrastruktura techniczna, outsourcing
Żółte światło

Usługa outsourcingu pracowników branży transportowej na naszym rynku dopiero się rozwija: jest to jednak rozwój bardzo dynamiczny. Polskie firmy doradztwa personalnego i agencje pracy tymczasowej współpracują co prawda głównie z...

Zamknij