Symfonia komunikacji

Daniel Sicouri, prezes Ogilvy France i dyrektor Ogilvy na Europę, Afrykę i Bliski Wschód opowiada w wywiadzie o strategiach agencji reklamowych. Najważniejsze w strategii jest to, aby była właściwa i aby działała. Ogilvy od piętnastu laty stosuje taką strategię, którą wiele agencji stosuje od kilku lat. Obecnie istota tkwi nie w samej strategii, ale w jej wcielaniu w życie. W ciągu ostatnich kilkunastu lat zmiany następują zdecydowanie szybciej niż się tego spodziewaliśmy. Powstały nowe kanały komunikacji, np. Internet, dotychczasowe media stają się mniej masowe, a coraz bardziej wyspecjalizowane. Świat jest coraz bardziej złożony i fragmentaryczny. Odpowiedzią w branży sa dwa zjawiska. Powstają wyspecjalizowane agencje i działy zajmujące się tylko reklama ATL, marketingiem bezpośrednim, mediami cyfrowymi czy eventami. Z drugiej strony należy to wszystko zintegrować, by dobrze działało. W najbliższych latach pomysł stanie się ważniejszy niż dotychczas. Kampanie mają charakter międzynarodowy, są adaptowane w wielu krajach, a pomysły lokalne mają być na tyle dobre, by można je było „wysłać” w świat. Pomysły musza być na tyle dobre, by przekraczać granice i inspirować do wykorzystywania ich w różnych kanałach komunikacji. Jeśli ma się dobry pomysł w centrum, można budować dookoła niego realizacje w różnych mediach. Pytanie o rolę strategii i kreatywności jest dziś kluczowe, a odpowiedź na nie brzmi: im bardziej złożone są rzeczy, którymi się zajmujemy, tym ważniejsza staje się siła pomysłu. Media odgrywają decydującą rolę i zapominają o istocie pomysłu. Należy to połączenie między realizacją a samą ideą komunikacji przywrócić. Najlepiej sprawdza się współpraca interakcja- w trakcie wspólnych dyskusji może się okazać, że pomysł świetnie sprawdziłby się także w innym medium, wtedy można poprawić mediaplan. Kontakt musi być dwukierunkowy. Marka wchodzi z reakcję z konsumentem i w następnych latach ten proces będzie postępował. Dzięki rewolucji cyfrowej kontakt odbywa się w dwóch kierunkach. O relacje z konsumentem trzeba dbać, trzeba monitorować kontakt między marką a jej użytkownikiem. Przekleństwem jest być przeciętnym, jeśli chce się dotrzeć do wszystkich, tak naprawdę nie trafia się do nikogo.

Więcej w komunikacja, marketing
Światowe standardy buzzmarketingu w Polsce

Agencja reklamowa Heureka jako pierwsza w Polsce została członkiem międzynarodowego stowarzyszenia marketingu szeptanego WOMMA (Word of Mouth Marketing Association, www.womma.org). Tym samym Heureka znalazła się w grupie najbardziej profesjonalnych firm,...

Zamknij