Darmowe skrzynki to dla firm za słaba oferta

Bezpłatne konta pocztowe są dobrą oferta dla indywidualnych użytkowników, ale raczej nie dla firm. Nawet firmy dopiero rozpoczynające swoją działalność nie powinny żałować pieniędzy na profesjonalną pocztę, zwłaszcza, że wydatek nie jest duży. Konta poczty elektronicznej oferuje wiele serwisów i firm internetowych. Jednak nawet w internecie nic nie ma za darmo i bezpłatna poczta może być tego dowodem. Firmy oferujące taką usługę traktują pocztę jako m.in. jeden z nośników reklam i stosują w darmowej poczcie tzw. doklejki reklamowe. Wysyłanie listów do kontrahentów z elementami obcej reklamy raczej jest nie na miejscu. Co więcej, adres bezpłatnej poczty zdradza, że firma nie korzysta z własnej domeny internetowej, co dla prestiżu przedsiębiorstwa ma duże znaczenie. Założenie firmowej poczty elektronicznej nie jest trudne. Można wybrać ofertę i zamówić usługę za pośrednictwem Internetu. Za skrzynkę o pojemności od jednego do kilku gigabajtów (GB) płaci się od kilkudziesięciu do 200 zł rocznie. Konta pocztowe są również oferowane w pakietach, wówczas są jeszcze tańsze, lub też są elementem innej oferty. Otrzymywanie i wysyłanie elektronicznych listów wymaga dostępu do serwera poczty elektronicznej i posiadania na takim serwerze osobnego konta. Część firm ma własne serwery pocztowe. Niektóre darmowe skrzynki pocztowe oferują nawet bardzo duże pojemności (do 3 GB), ale z reguły pojemność bezpłatnej poczty jest mniejsza, niż płatnej, która wynosi od kilkuset do około tysiąca megabajtów. W płatnej poczcie większa jest również wielkość jednorazowej wysyłki. To ważny parametr, gdy firma chce przesyłać tą drogą cennik, lub materiały reklamowe. W profesjonalnej poczcie wielkość przesyłki jest klika razy większa lub nielimitowana. W płatnej poczcie firma ma do wyboru więcej opcji, jak np. rejestracja domen, serwery wirtualne, strony WWW, prezentacje multimedialne etc.

Więcej w e-mail
Reklama online za zgodą odbiorcy

Wysyłanie informacji handlowych pocztą elektroniczną do osób, które sobie tego nie życzą, jest uznawane za czyn nieuczciwej konkurencji. W razie sporu, przedsiębiorca będzie zobligowany do wykazania, iż posiadał zgodę odbiorcy...

Zamknij