Mało znane, a równie atrakcyjne jak tanie rozmowy

Oferta operatorów telefonii internetowej (VOiP) jest zdecydowanie tańsza od kosztów używania tradycyjnej telefonii. Szczególnie jest to widoczne w przypadku usług międzymiastowych oraz międzynarodowych. Nowych klientów kuszą ceny – w połączeniach krajowych spadły do 4 – 6 groszy za minutę. Rynek VOiP rozwija się bardzo energicznie w państwach naszego regionu. Wartość tego rynku (Polska jest największym rynkiem regionu) wzrosła w zeszłym roku dwukrotnie. Ruch telefoniczny VOiP wzrósł w ubiegłym roku 5 –krotnie. Dzięki używaniu komunikacji internetowej można w sposób radykalny ograniczyć koszty. Dotychczas urządzeniem, które zapewniało wewnętrzną komunikację w firmie była firmowa centrala abonencka. W telefonii cyfrowej jej funkcje spełnia centrala PBX. Nie trzeba jej kupować i instalować, ponieważ nie istnieje ona fizycznie, wszystkie operacje odbywa się za pośrednictwem usługi na stronie www. W ten sposób można zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Mimo to wciąż mało znane są usługi dodane telefonii cyfrowej. Nowe usługi pozwalają usprawnić komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną przedsiębiorstwa oraz przynieść mu znaczne oszczędności. Katalog usług dodanych jest bardzo szeroki i obejmuje miedzy innymi: • Virtual PBX – wirtualna centrala telefoniczna, wszystkie funkcje są sterowane poprzez stronę WWW, nie trzeba mieć żadnego sprzętu, • FAX2Email- pozwala na przesyłanie faksów na skrzynkę elektroniczną w formie pliku PDF, •Przekazywanie połączeń – przekazywanie połączeń przychodzących na dowolny numer stacjonarny, komórkowy, lub poczty głosowej, • Połączenia trójstronne, • Przekierowywanie połączeń, • CLIP – prezentacja numeru dzwoniącego, • Infolinia – darmowa informacja pod numerem 0-800 • Poczta głosowa Voice2Email – możliwość nagrania informacji głosowej, gdy zajęty jest telefon. Nagranie zostaje przekazane e-mailem do skrzynki pocztowej • CRM Connect – informacje o nieodebranych połączeniach, lub o tym, kto dzwoni, • IVR Switch – usługa polegająca na powitaniu głosowym oraz podaniu informacji o produktach i promocjach oferowanych przez firmę, • IVR Menu – możliwość wyboru numeru, lub działu, z którym chce się połączyć dzwoniący. Korzystając z telefonii internetowej musimy wyposażyć ją w odpowiedni sprzęt: • Router – będzie nam potrzebny, jeżeli chcemy korzystać z więcej niż jednego komputera, cena ok. 300 zł, • bramka VOiP, może być wbudowana w router, koszt ok. 300 zł, • telefon IP, wyposażony w mikrofon i zestaw głośnomówiący kosztuje ok. 270 zł. Z telefonii cyfrowej możemy korzystać nie tylko za pośrednictwem komputera, ale również za pomocą sieciowych aparatów telefonicznych. Przed zakupem warto przetestować jakość połączeń. Zazwyczaj jakość połączeń internetowych odbiega od jakości rozmów w tradycyjnej telekomunikacji analogowej, jest za to porównywalna do jakości rozmów za pośrednictwem komórek. Wszelkie informacje na temat telefonii internetowej można uzyskać na stronie www.voip.net.pl.

Więcej w telefonia internetowa, telekomunikacja
Teleoutsourcing dostępny także dla małych firm

Oferta telekomunikacyjnych usług outsourcingowych stale się rozwija i coraz częściej odpowiada również potrzebom małych i średnich firm. W niewielkich przedsiębiorstwach dużo częściej można spotkać doświadczonego informatyka, ale trudniej o specjalistę...

Zamknij