O budowaniu przewagi konkurencyjnej

Dobra strona internetowa to obecnie podstawowe narzędzie komunikowania, ale także sposób na zwiększanie przewagi konkurencyjnej wobec innych firm. Powodem tego jest rosnąca funkcjonalność stron www – i im bardziej firma udoskonali swoją stronę, tym więcej zadań będzie ona spełniać. Obecnie klienci banków, biur maklerskich i innych podobnych instytucji udają się do placówki jedynie w przypadkach wyjątkowych i wymagających osobistego kontaktu ze sprzedawcą. Do banku klient udaje się tylko w celu złożenia podpisu na dokumencie, wszystko inne może załatwić on-line: zapłacić rachunki, zmienić profil konta, sprawdzić listę operacji i stan konta, złożyć reklamację. Internet pozwala mu zaoszczędzić kilka godzin miesięcznie. Strona www powinna być tak skonstruowana, żeby nie tylko interfejs, ale także funkcje były dopasowane maksymalnie do klienta. Dla klienta ważna jest prostota procedur, łatwość dotarcia do wszystkich informacji, a także dostępność informacji dodatkowych. W wielu serwisach oprócz podstawowych funkcji, można znaleźć liczne poradniki, które nie są związane bezpośrednio z działalnością firmy, ale mogą zainteresować jej klienta. W zwiedzaniu strony ważna jest także liczba ruchów, które klient musi wykonać, liczba kliknięć – wiąże się to z czasem, jakie klient spędza na stronie. Im dłużej zatrzymamy internautę na stronie – z jego jednoczesnym poczuciem, że nie jest to czas zmarnowany na bezskuteczne szukanie potrzebnych informacji, ale czas wykorzystany właściwie – tym pewniejsze jest, że nie pójdzie on do konkurencji. Korzystanie ze strony internetowej daje jeszcze inne korzyści: zazwyczaj po spotkaniu handlowym klient chce przemyśleć wszystko, zastanowić się, przekalkulować. Siedząc w fotelu w swoim otoczeniu, korzystając ze strony internetowej, ma do wykorzystania wszystkie dostępne aplikacje komputerowe: kalkulator, Excel i inne, które pomogą mu ocenić przydatność oferty czy produktu, przeanalizować sytuację na spokojnie, bez pośpiechu. Przy budowaniu strony www należy pamiętać, że ma ona być odpowiednia dla konkretnej grupy docelowej. Zatem powinno się na niej znaleźć wszystko to, co targetowi jest potrzebne. Punktem wyjścia do stworzenia dobrej strony www jest analiza odbiorcy, która pozwoli dokładnie poznać potrzeby grupy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
ISO ułatwia wprowadzenie Six Sigma

SixSigma to amerykańska metodologia, która pozwala zredukować odchylenia w procedurach organizacji. Da się ja zastosować w organizacjach produkcyjnych, handlowych, usługowych, bankach, infrastrukturach itp. Pozwala zminimalizować liczbę błędów do 3,4 na...

Zamknij