MŚP przy tablicy

Sektor MŚP jest bardzo zróżnicowany – tak jest na całym świecie. Mieszczą się w nim firmy o różnej strukturze i wielkości. Są w nim również takie spółki, gdzie na pięciu pracowników tylko jeden ma średnie wykształcenie. Dlatego firmy z tego sektora cały czas muszą dokształcać swoich pracowników. Specyfika MŚP powoduje, że firmy te nie mają najczęściej środków finansowych na szkolenia i zatrudnianie firm doradczych. Głównym ich źródłem informacji i wiedzy jest Internet. Tylko 47% firm mikroskopijnych posiada komputer, ale aż 73% z nich ma dostęp do Internetu. Z badań Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości nawet wśród przedsiębiorstw poniżej 10 pracowników dostęp do Internetu ma 40% z nich. Innym źródłem informacji są też inni przedsiębiorcy, klienci i konkurencja. Są to źródła bardziej nieformalne. Coraz więcej przedsiębiorców pojawia się też na branżowych targach, konferencjach i wystawach. Aby szerzyć wiedzę zarówno praktyczną, jak i teoretyczną wśród przedsiębiorców, powstają liczne portale internetowe, których sukces mierzy się ilością wejść na stronę. Są to m.in. portale msp.money.pl czy Exporter.pl. Jednak cały czas mało jest stron skierowanych specjalnie do małych i średnich przedsiębiorstw, znających ich specyfikę i potrzeby, które są inne niż potrzeby gigantów rynku. Tę lukę starają się zapełnić portale prowadzone przez PARP, m.in. ponad 130 PARP Punktów Konsultacyjnych, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Innym kanałem tego typu jest infolinia PARP. Są to dostarczyciele pierwszych informacji danego typu, dający możliwość zorientowania się w danym temacie. W najbliższym czasie PARP planuje restrukturyzację swoich portali: e-MSP zostanie skierowana do sektora MŚP, a euroinfo wróci do tematyki europejskiej. Rozwój takich serwisów potwierdza, iż polscy przedsiębiorcy coraz bardziej garną się do wiedzy, zdając sobie sprawę, iż w niej tkwi rozwiązanie problemów i źródło sukcesu w gonitwie polskiej gospodarki za zachodnioeuropejską.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Wielcy prezesi piszą blogi

Blogi prowadzone przez szefów wielkich korporacji robią na Zachodzie furorę. Na razie ich liczba stanowi kroplę w morzu 14,2 mln dzienników internetowych, ale wzrost ich liczby oraz zainteresowanie rzeszy czytelników...

Zamknij