Jak wybrać coacha?

Nad tym pytaniem zastanawia się Puls Biznesu i zaraz wyjaśnia – najlepiej w castingu. To nie żart. Chodzi o to, żeby czuć się z nim dobrze, nie być skrępowanym, ale też odczuwać respekt.

Firmy w Polsce zamawiają usługi coachów głównie dla menedżerów średniego i wyższego szczebla. Nic dziwnego – płaci się sporo, 800-1500 zł za spotkanie. Kiedy firmy decydują się na zatrudnienie coacha?

– Gdy pracownik przechodzi trudny okres, awansował, rozpoczął pracę z nowym zespołem. Do programów talent management, motywacyjnych, promowania pracowników, budowania sukcesji. Gdy dochodzi do zmian personalnych, planowania awansów, zwiększania i zmiany obowiązków menedżera. Gdy w firmie pojawiają się problemy komunikacyjne lub w grupie panuje niezdrowa atmosfera albo konflikt. Zamawiają go głównie wtedy, gdy HR stwierdza, że szkolenia już nie wystarczają – twierdzi Maciej Bennewicz, psycholog, socjolog, coach, dyrektor rozwoju Norman Benett Group.

Jego zdaniem przedsiębiorstwa często potrzebują różnej pomocy: coachingu, mentoringu lub innego rodzaju rozwoju pracowników i popełniają błąd, zatrudniając kilku różnych usługodawców.

– Wywołuje to ogromne zamieszanie i niejasności. No i ma zły skutek, bo całe przedsięwzięcie staje się niespójne. A zarząd stwierdza, że kolejny pomysł HR był nietrafiony – przestrzega Maciej Bennewicz.

Więcej w coaching
Co psychologia pozytywna wnosi do coachingu?

Co psychologia pozytywna wnosi do coachingu,jak ją stosować i jakie płyną z tego korzyści? Odpowiedz na te oraz wiele innych pytań z zakresu wykorzystania psychologii pozytywnej w coachingu otrzymacie Państwo...

Zamknij