Warto szkolić handlowców

Jak pisze dzisiejszy Puls Biznesu najczęściej obok menedżerów szkoloną grupą pracowników są handlowcy. I nic w tym dziwne go – przecież to ich efektywność najbardziej przekłada się na zysk firmy. Osobom z krótkim stażem w pracy handlowca i w danej firmie pracodawcy na ogół najpierw proponują szkolenia prowadzone własnymi siłami.
– W zawodzie handlowca jest zbyt duża rotacja, dlatego firmy są bardzo ostrożne w inwestowaniu w rozwój nowych ludzi. Na początek proponują treningi dotyczące sprzedawanych produktów i podstaw sprzedaży. Prowadzą je na ogół trenerzy wewnętrzni lub doświadczeni handlowcy. Ich rolą jest wprowadzenie szkolonych do pracy – informuje Bartosz Soczówka z firmy doradczo-szkoleniowej Berndson.

Inaczej jest z doświadczonymi przedstawicielami handlowymi. Przeznaczone dla nich szkolenia składają się na okazałą i wciąż się zmieniającą ofertę.

– Kilka lat temu firmy były zainteresowane przede wszystkim trenowaniem technik sprzedaży, perswazji, negocjacji. Obecnie wzrasta zainteresowanie szkoleniami dla menedżerów z zarządzania sprzedażą, efektywnością pracy działu handlowego oraz budowania programów rozliczeń handlowców. Więcej uwagi przywiązuje się także do zmiany przekonań, postaw i podniesienia poczucia własnej wartości handlowców – twierdzi Bartosz Soczówka.
Chodzi o uświadomienie handlowcom, jak ich skuteczność wpływa na działalność firmy, jaki skutek dla firmy ma prosta decyzja o udzieleniu większego rabatu klientowi, dlaczego każdy kontrakt jest ważny i dlaczego warto bronić cen.

Więcej w handlowiec
Handlowcy na obrotach

Z dobrym handlowcem lepiej obchodzić się jak z jajkiem - radzi Puls Biznesu. Jeśli warunki pracy przestaną mu odpowiadać, powinien szybko znaleźć inną. W III kwartale tego roku pracodawcy tylko...

Zamknij