Motywcja pracowników

Programy lojalnościowe to nie tylko oferty dla klientów supermarketów – zgodnie przyznają specjaliści od rynku i marketingu. To także oferty dla pracowników firm. Bo, jak twierdzi Eliza Skotnicka z firmy Ernst & Young, pracodawcy konkurują dziś o dobrych pracowników. W przypadku klientów sklepów w ofercie lojalnościowej na razie nie klasyfikujemy się najlepiej. U nas wprawdzie, jak przekonują przedstawiciele sieci sklepowych, od razu, po pierwszej zdrapce czy kuponie możemy dostać bonus (wprawdzie w kwocie niewielkiej), ale w Europie Zachodniej produkt lojalnościowy to są przede wszystkim elitarne karty klienta. A jakie programy lojalnościowe proponują pracodawcy swoim pracownikom” – Popularne są tzw. benefity, zwłaszcza w branżach specjalistycznych, może trochę elitarnych – mówi Jolanta Tkaczyk, adiunkt z Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego. Ale jest w stosunku do tych ofert sceptyczna. Twierdzi, że u nas jest teraz rynek pracodawcy. To on wybiera pracowników. Nie musi dbać, by w firmie zostawali. – Benefity chyba będą coraz mniej popularne – mówi Tkaczyk.

Więcej w kraty lojalnościowe, motywacja do pracy
Zamiast premii dla podwładnego więcej odpoczynku

Szef, który nie jest w stanie finansowo nagrodzić pracownika, może go inaczej docenić, np. dać dodatkowy urlop wypoczynkowy. W stosunku pracy podwładny zobowiązuje się do wykonywania określonych zadań na rzecz...

Zamknij