Firmy doceniają e-mail marketing

Aż 88 procent badanych firm w Polsce dostrzega wymierne korzyści z prowadzonych przez siebie działań e-mail  marketingowych. W większości są one wykonywane do własnych baz adresowych. Ponad połowa z nich wykorzystała do wysyłki profesjonalny system e-mailingowy.

To wnioski z już siódmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1 839 respondentów przy wykorzystaniu ankiety internetowej, która dostępna była w sieci od 5 lipca do 31 sierpnia 2010 roku. Grupą docelową były osoby aktywne zawodowo, zajmujące różne stanowiska w marketingu, PR, IT oraz menedżerowie wyższego szczebla i właściciele firm.

Chcąc zwiększyć skuteczność kampanii, marketerzy stosują targetowanie behawioralne, personalizację wiadomości, a także integrują kampanie e-mail marketingowe z innymi działaniami promocyjnymi. Targetowanie behawioralne jest stosowane przez jedną trzecią respondentów. Najczęściej e-mail marketing jest łączony z działaniami na serwisach społecznościowych oraz kampaniami w wyszukiwarkach. Prawie jedna czwarta firm zamieszcza już linki do swoich profili oraz aplikacje umożliwiające udostępnianie informacji w mediach społecznościowych.

W związku z uprawomocnieniem faktur wysyłanych drogą elektroniczną zapytaliśmy ankietowanych o wykorzystanie tej możliwości. Choć wysyłka e-faktur to oszczędność czasu i kosztów, stosuje ją tylko 35 proc. firm.

W obszarze wykorzystania poczty elektronicznej przez użytkowników w porównaniu z ubiegłym rokiem niewiele się zmieniło. Odbiorcy otrzymują coraz więcej wiadomości e-mail, większość znajduje w swoich skrzynkach od 4 do 20 wiadomości dziennie. Internauci korzystają na przemian zarówno z webowych, jak i desktopowych klientów poczty. Najbardziej rozpowszechnione są wciąż rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje większość ankietowanych. Do najpopularniejszych serwisów udostępniających bezpłatne skrzynki pocztowe należą Gmail, Wirtualna Polska oraz Onet.

Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania
z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. Pełna wersja raportu dostępna jest  na stronie SARE:  http://www.sare.pl/download/SARE_Badanie_Poczty_2010.pdf.


Patronat branżowy nad badaniem objęło Interactive Advertising Bureau Polska oraz Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Tegoroczną edycję badania wspierali dodatkowo: MediaRun, Internetstandard, Brief.pl, Radio PiN  oraz Nowoczesna Firma.

 

Ostatnie zapytania:

  • produkt firmy mail
Więcej w e-mail, marketing i PR
Fotografia biznesowa jako element budujący wizerunek firmy i osób

Świadomość fotografii biznesowej w Polsce rośnie z roku na rok. Jeszcze do niedawna profesjonalne fotografie prezesów oraz menadżerów wysokiego szczebla było zarezerwowane, w większości, dla dużych korporacji. Wynikało to przede...

Zamknij