Kim jest kamerdyner marki?

„Lansowane podejście odchodzenia od kosztownych, szeroko zakrojonych kampanii reklamowych znajduje nowe ujście. Koncepcja „kamerdynera marki” ma na celu prezentację autentycznej i praktycznej wartości marki poprzez bezpośrednie doświadczenie” – czytamy w najnowszym Marketingu w Praktyce.

Utożsamianie z ideą kamerdynera marki angielskie „giving is the new taking” oznaczać ma bezpłatną prezentację z praktycznymi korzyściami, z myślą o zwrocie w raczej krótszym niż dłuższym czasie. Wyłączność, autentyczna wartość, ekskluzywność oraz czynienie życia łatwiejszym, to kluczowe zwroty opisujące lansowaną koncepcję. Asystowanie potencjalnym, czy obecnym klientom podczas najbardziej powszednich czynności, a często w niecodziennych okolicznościach, zdecydowanie wpływa na postrzeganie i zapamiętanie marki – czytamy dalej w MwP.

Jako jeden z przykładów można podać pralnie samoobsługowe Wranglera i Zanussi- Elektrolux.

Producenci tych marek, kierujący swoją ofertę do młodych ludzi, szczególnie docenili ich miłość do koncertów, a mianowicie podczas kilkudniowego Lowland Music Festival w Holandii Wrangler zaoferował gościom bezpłatny dostęp do pralni. Zachwyt konsumentów przekroczył oczekiwania organizatorów eventu

Śladami Wranglera poszedł Zanussi- Elektrolux który podczas koncertu na Słowacji pomógł wyprać tysiące koszul i jeansów. Odbierając czystą odzież, jej właściciel otrzymywał kartkę pocztową z tekstem: „Droga Mamo, jestem czysty”.

O innych, ciekawych przykładach stosowania koncepcji kamerdynera marki w strategii marketingowej przeczytasz w najnowszym wydaniu „Marketingu w Praktyce”

Źródło:Marketing w Praktyce

Ostatnie zapytania:

  • kamerdyner kim jest
Więcej w kamerdyner marki, świadomość marki
Great Open House wybiera ambasadorów

W ramach kampanii „Corega - Pewny uśmiech na długie lata” agencja Great Open House przeprowadzi projekt edukacyjny dla seniorów dotyczący właściwego użytkowania protez zębowych, połączony z prezentacją produktów marki Corega....

Zamknij