Śpieszmy się kochać pracowników, tak szybko odchodzą

Niejeden szef przeciera oczy ze zdumienia, kiedy dowiaduje się, że musi kochać ludzi, którymi kieruje, żeby zmotywować ich do pracy. Współczesne metody motywacji ludzi w przedsiębiorstwie opierają się o nowocześnie pojmowane metody etyczne, co dla wielu autokratycznych i skostniałych struktur biznesowych może okazać się barierą nie do przeskoczenia.

Serwis bankier.pl umieścił na swojej stronie artykuł poświęcony zagadnieniu motywacji oraz jej roli w funkcjonowaniu firmy. Z publikacji wynika, iż – poza takim atutami jak umiejętności merytoryczne, doświadczenie czy papierkowe kompetencje – prawdziwy szef musi posiadać zdolność do motywowania swoich pracowników.

Odpowiednie nastawienie pracowników, czyli nastawnie optymistyczne, przy poczuciu wagi swojej osoby odgrywa kluczową rolę w uzyskiwaniu przez firmę niepomiernych korzyści finansowych oraz pozwala kształtować niepodważalny autorytet firmy w postaci marki. Szef musi umożliwić pracownikowi płynny rozwój i dawać coraz większy zakres działań, by zaskarbić sobie jego zaufanie oraz szacunek. Szacunek szefa do pracownika przekłada się na szacunek klienta do firmy.

Do sukcesu przyczynia się cała załoga, a nie jeden człowiek, dlatego każdemu należy dać odczuć, iż jest potrzebny. Są trzy fazy życia motywacji

Pierwsza z nich to faza pionierska, w której pracownik zaznaje pierwszej satysfakcji z pracy, z werwą wchodzi w nieznane mu struktury firmy, chce poznawać, ma wolę walki, druga faza to faza sukcesu i konsumpcji oznaczająca wspólne radości z współpracownikami z osiąganych zysków, faza trzecia to faza o spadkowych tendencjach motywacji, po obżarstwie i upojeniu sukcesem. Właśnie w ostatniej fazie szef musi wykazać się swoim najpotężniejszym atutem

Umiejętnością mobilizacji swoich podwładnych. Faza ta bogata jest często w postawy roszczeniowe oraz kłótnie. Firma poniosła koszty związane choćby z większymi wynagrodzeniami dla bardziej doświadczonych pracowników, odniosła sukces, lecz sztuką jest utrzymać swoje apogeum. Wiele firm przez brak odpowiedniego zmotywowania pracowników upada. Dobry szef nie może na to pozwolić, dlatego musi pracownika odpowiednio przygotować psychicznie, jasno wytyczyć szlak i wzmagać w nim ambicje. Musi spowodować sytuację, w której pracownik będzie mu wdzięczny i nie opuści firmy w trudnych momentach.

Autor publikacji zamyka sedno swych praktycznych rozważań takim stwierdzeniem: gdyby głównym miernikiem wartości menadżera było doświadczenie, to najbardziej doświadczona w kolejnictwie byłaby krowa – codziennie widzi tyle pociągów…

Ostatnie zapytania:

  • spieszmy sie kochac pracownikow
  • spieszmy sie szanowac pracownikow
  • spieszmy sie kochac pracownikow zdjecia
Więcej w motywacja, rozwój osobisty
#MPR#Rynek szkoleń w Polsce

Jak donosi magazyn "Personel i Zarządzanie", rynek szkoleń w Polsce nieustannie zmienia się i ewoluuje w szybkim tempie. "Czy można spodziewać się dalszego wzrostu zainteresowania szkoleniami i rozwojem własnym, czy...

Zamknij