Halo? Poproszę z telemarketingiem

Sprzedaż to tylko jedna z usług oferowanych przez firmy telemarketingowe. Przez telefon dobrze sprzedają się produkty specjalistyczne, skierowane do ściśle określonej grupy klientów. Call center wykorzystuję się również do obsługi infolinii, wsparcia typ helpdesk czy akcji promocyjnych. Jeśli firma prowadzi regularną telefoniczną sprzedaż czy obsługę klientów na dużą skalę i ma do tego odpowiednią infrastrukturę telefoniczną, miejsce i doświadczonych pracowników, to może prowadzić wewnętrzne call center. Jednak w większości przypadków, bardziej opłaca się wynająć zewnętrzną firmę świadczącą usługi telemarketingowe. Na rynku działa wiele takich firm. Jednym z najważniejszych kryteriów wyboru dostawcy usługi jest jego wielkość. Mały niezbyt skomplikowany projekt opłaca się zlecić mniejszej firmie, mającej kilkadziesiąt stanowisk, ponieważ duże call center mogłoby nie potraktować tego zlecenia priorytetowo. Trwające długo lub skomplikowane projekty o dużej skali wymagają zaangażowania większej firmy call center- najlepiej specjalizującej się w określonych usługach, obsłudze konkretnych branż lub języków. Ważna jest również opinia o firmie. Warto spytać o referencje jej klientów i samemu zbadać, jakie doświadczenia mają firmy, które z nim współpracowały. Ważne są możliwości techniczne centrum. Przed podpisaniem umowy ze zleceniobiorcą należy ją dokładnie przeanalizować, bo mogą się zdarzyć pułapki, które narażą na szwank przyszłe kontakty z klientami. Należy również uwzględnić przepisy o ochronie danych osobowych w przypadku usług B2C. W umowie należy zawrzeć szczegóły o poziomie usług i dokładny sposób rozliczenia. Kontrakt nie powinien przewidywać kar za niewykonanie usługi, ale raczej przewidywać sposób załatwienia konkretnego problemu w sytuacji kryzysowej, choćby w razie przerwy w dostawie prądu.

Więcej w call center, elemarketing
Wdrożenie jest standardowe

Call center to grupa pracowników, którzy systematycznie i przez większość czasu pracy kontaktują się z klientami i kontrahentami przez telefon. W praktyce najczęściej oznacza to: dział telesprzedaży lub telefonicznych zamówień,...

Zamknij