Jaki powinien być dobry handlowiec?

Każdy handlowiec cały czas musi podnosić swoje kwalifikacje. Jego umiejętności powinny obejmować wszelkie zagadnienia z dziedziny szeroko pojętej komunikacji w biznesie m.in. techniki sprzedaży czy znajomość zasad postępowania z taw. „klientem trudnym”.

Do umiejętności handlowca należy przede wszystkim profesjonalna prezentacja oferowanych produktów lub usług rozumiana również jako przedstawienie klientowi argumentów, dla których powinien on zakupić daną rzecz.

W zawodzie handlowca najważniejsza jest osiągana skuteczność. Główna zasada brzmi tak: dobry handlowiec powinien dużo sprzedawać. Należy pamiętać przy tym, że oczywiście każdy posiada swoje sposoby na osiągnięcie takiego celu. Jedni są bardziej uprzejmi, inni (niestety częściej) bardziej nachalni. Czasem spotyka się handel obwoźny, z kolei ktoś inny specjalizuje się w handlu elektronicznym, czyli w sprzedaży poprzez sieć Internet. Dlatego należy być bardzo rozsądnym i uważnym przy zatrudnianiu dobrego handlowca, bowiem musi odróżniać się od innych swoimi metodami, bo tylko w ten sposób można osiągnąć więcej niż inni.

Co jest zatem tak istotne w zawodzie handlowca. Dobry handlowiec powinien doskonale wiedzieć jak skutecznie sprzedawać, czyli w jaki sposób podejść do klienta, aby go przekonać. Bardzo istotne okazuje się w jaki sposób dany handlowiec rozpoczyna rozmowę. Początek, a dokładnie rzecz biorąc pierwszych kilka sekund jest bowiem najważniejszych w tej dziedzinie. W dodatku szczegół ten powinien być inny w różnych sytuacjach, a przede wszystkim w rozmowie telefonicznej, w której handlowiec posiada mniej środków wyrazu, a potencjalny klient może jednym ruchem palca zakończyć całą rozmowę. Jak zatem się słusznie wydaje dzwonienie do klienta jest dla każdego handlowca bardzo trudnym zadaniem, lecz oczywiście naprawdę dobry handlowiec doskonale daje sobie z tym radę. 

Kontakt z klientem w branży handlowej to podstawa, a każdy handlowiec wie, że można sobie tę umiejętność po prostu wyćwiczyć.

Nie ulega żadnym wątpliwościom, że szkolenia handlowe są bardzo potrzebne. Handlowiec powinien bowiem być świetnie przygotowany do pracownia w swoim zawodzie, a przecież praca handlowca nie jest taka prosta, zaś profesjonalne szkolenia nie tylko uczą, lecz także motywują i aktywują do działania, do przejmowania inicjatywy.

Wszelkie szkolenia handlowe mają podobne cele, jak każde inne szkolenia. Jest wśród nich dostarczanie wiedzy ich uczestnikom, a także rozwijanie umiejętności zawodowych, interpersonalnych itp. Szkolenia tego rodzaj stwarzają także okazję do pracy nad sobą, wpływają znacznie na rozwój osobisty człowieka. Ma to oczywiście wielki wpływ na efektywność ich pracy. Handlowiec powinien bowiem posiadać świadomość swojej wartości i swoich umiejętności handlowych. Powinien on być na tyle śmiały, aby móc swobodnie rozmawiać z potencjalnymi klientami. Idealny handlowiec nie może także być pozbawiony dobrych manier – można by nawet powiedzieć, że jest to cecha niezbędna.

Wszystkich tych cech uczą szkolenia handlowe, które dostępne są w wielu szkołach i na wielu uczelniach w całym kraju. Oczywiście nie wszystkie są tak samo skuteczne i tak samo kształcą przyszłego handlowca, lecz należy pamiętać, że każda wiedza jest istotna w procesie rozwoju człowieka i każde przeszkolenie wprowadza coś do umiejętności przyszłego handlowca (nawet jeśli ma być to wiedza na temat tego, jak nie należy przeprowadzać szkoleń). Dlatego warto uczęszczać na szkolenia handlowe.

Co dają szkolenia sprzedażowe

Szkolenia sprzedażowe bywają różne i też na różnych kwestiach się skupiają. Od około dwóch lat, czyli od czasu wielkiego amerykańskiego kryzysu, który rozprzestrzenił się na cały świat, coraz częściej organizuje się szkolenia sprzedażowe spod znaku „Sprzedaż w czasach kryzysu”.

Oczywiście jest to wyłącznie chwyt marketingowy, bowiem nic szczególnego na takiego rodzaju szkoleniach nie ma właściwie miejsca. Są to szkolenia sprzedażowe bardzo podobne do wszystkich innych. Trudno sobie wyobrazić, aby nauczyciele i wykładowcy na tego rodzaju kursach rzeczywiście byli w posiadaniu jakiejś specjalnej wiedzy, która dotyczy sprzedaży w czasach kryzysu. Należy być po prostu dobrym sprzedawcą, aby dać sobie radę z tak ciężkim zadaniem. Inna sprawa, że w Polsce tak naprawdę nie było takiego kryzysu, jaki znamy z innych krajów europejskich i w sumie niewiele się zmieniło, a nawet można powiedzieć, że nie przestaliśmy się rozwijać (chociaż tempo wzrostu gospodarczego odrobinę zwolniło, to jednak przetrwaliśmy ten cały kryzys wręcz wzorcowo).

Jednak oczywiście w czasach kryzysu potrzebne jest pewne wsparcie. Ludzie muszą poczuć, że coś jednak się dzieje, a wszelkiego rodzaju szkolenia sprzedażowe dla osób z tej branży są pewnym sygnałem do zwiększenia swojej aktywności i do polepszenia tym samym wyników finansowych firmy. Szczególnie jeśli firma opiera swoją działalność na konieczności eksportu swoich towarów, wyrobów, produktów, półproduktów lub wydobywanych materiałów.

Ostatnie zapytania:

  • jak byc dobrym handlowcem
  • zasady handlowca
  • zasady dobrego handlu
  • jak zostać dobrym handlowcem
  • jak być skutecznym handlowcem
  • być dobrym handlowcem
  • najlepsze chwyty dobrego sprzedawcy
  • potrzebne umiejętności aby zostać handlowcem
  • skuteczny handlowiec to jaki
  • zasady dobrego chandlu