Baza wiedzy i porad na stronach e-apteki

Przygotowując bazę wiedzy i porad na stronach e-apteki potraktuj ją jak serwis www połączony marketingowo z konkretnymi produktami i ich grupami oferowanymi przez Twoją e-aptekę.

 

Stworzenie serwisu internetowego z artykułami i poradami, będącego częścią Twojej e-apteki, stwarza niezwykłe możliwości na dodatkową promocję Twojej placówki w Internecie.

Jak zaplanować serwis
podstawa planowania serwisu jest podział na grupy tematyczne. Oczywiście, trudno wymagać, aby e-apteka posiadała wielki rozbudowany serwis o zdrowiu (Chociaż właściwie czemu nie? Jednakże należałoby go potraktować praktycznie jako dodatkowy biznes). dlatego też warto być może skupić się na kilku obszarach, najbardziej popularnych – np. odchudzanie, profilaktyka, stres itp. Dokładne ustalenie najpopularniejszych tematów jest możliwe np dzięki narzędziu Keyword Tool Google AdWords (https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS#search.none)

Kiedy wydzielimy już podstawowe grupy tematyczne serwisu, musimy zaplanować tematy poszczególnych artykułów – posiłkując się przy tym grupami produktów lub konkretnymi produktami dostępnymi w Twojej e-aptece. Produkty powinny być podlinkowane do poszczególnych tekstów w najbardziej odpowiednich miejscach (słowa, frazy, nazwy własne).

Jak zapewnić sobie teksty na stronę?
Wszelkie treści dostępne na stronach www (teksty, fotografie, oprogramowanie do ściągnięcia, filmy itp.) nazywane są z angielska contentem. Oczywistym jest, że trudno wymagać od właściciela apteki tego, aby sam zapełnił serwis e-apteki tekstami. Dlatego też ważna jest umiejętność i przygotowanie strategii pozyskania contentu. Aby uniknąć kosztów zamawiania artykułów np. u dziennikarzy zajmujących się problematyką medyczną i zdrowotna, możesz zaproponować współpracę np. studentom-farmaceutom, którzy parają się pisaniem. Możesz także oprzeć się na współpracy z wolontariuszami lub osobom, które chcą z różnych przyczyn (ze względu na autoreklamę, budowę portfolio itp.) pisać i zamieszczać artykuły w Internecie. Możesz też zaproponować współpracę w barterze – artykuły w zamian za reklamę na stronach serwisu. Niewątpliwie pomocne będą także materiały od producentów – niemniej jednak, należy zadbać, aby artykuły same w sobie nie miały formy reklamy. Pamiętaj, że przygotowanie artykułów do serwisu powinno być zaplanowane z jedno-dwu miesięcznym wyprzedzeniem.

Porady on line
Bardzo atrakcyjną formą przyciągnięcia internautów/klientów jest zaproponowanie ze skorzystania z porad online. Można to uzyskać umieszczając na stronach www pozwalający na wysłanie pytania do specjalisty – pod warunkiem wpisania zwrotnego adresu mailowego. Jeżeli nawiążesz współpracę z lekarzami, dietetykami i innymi specjalistami, możesz przesyłać im pytania, a następnie odsyłać odpowiedzi do Internautów – wszystko w zamian np. za reklamę prywatnego gabinetu, kursów itp.

Promocja serwisu
Pamiętaj, że Twój serwis poradnikowy powinien być promowany osobno ale jako część e-apteki. To pozwoli na zwiększenie ruchu na twoich stronach, powiększenie liczby klientów odwiedzających e-aptekę – a co za tym idzie – zwiększenie obrotów Twojej firmy.

 

Ostatnie zapytania:

  • apteki baza mail
Więcej w e-apteka, mobbing, molestowanie
Praca za seks zyskuje na popularności

Praca biurowa połączona ze spotkaniami z szefem po godzinach – takie ogłoszenia o pracę pojawiły się w Internecie – podał Dziennik Polski. "Szukam asystentki i kochanki w jednym". "Szukam ładnej...

Zamknij