Sposoby na podniesienie atrakcyjności strony internetowej

Strona internetowa firmy z branży budowlanej powinna sprawiać wrażenie profesjonalizmu i rzeczowości. Nie należy jednak zapominać, iż powinna być także atrakcyjna wizualnie i treściowo.

 

 

Wprawdzie mogło by się wydawać, że usługi i materiały budowlane nie wydają się tematem specjalnie wdzięcznym do atrakcyjnej prezentacji wizualnej, ale jak się okazuje, dzięki kreatywnemu podejściu, strona internetowa firmy z branży budowlanej może być wykonana w taki sposób, aby użytkownicy chętnie ją odwiedzali i wracali na nią nawet wtedy, gdy nie poszukują akurat wykonawcy remontu, naprawy lub innej tego typu usługi.

Nie tylko suche informacje

Aby strona internetowa Twojej firmy przyciągała uwagę internautów, musisz zadbać o to, by – oprócz informacji dotyczących oferowanych produktów – na stronie znalazły się dodatkowe treści. Należy także zadbać o odpowiedniej jakości ilustracje, a także, jeżeli to możliwe – np. o dostęp do krótkich filmów. Całość oczywiście musi być czytelna i logiczna. Tak więc, pierwszorzędnymi elementami, które powinny być zauważalne na stronie www, są: logo firmy, jej dane teleadresowe i podstawowy zakres usług oraz elementy nawigacyjne – linki do podstron i okienko logowania do newslettera.

Strona główna i podstrony
Ilość podstron nie musi być duża, ale powinno być ich co najmniej pięć – i tak np. mogą to być następujące podstrony: 1 – Usługi – informacje szczegółowe, 2 – Cennik, 3 – materiały i technologie, 4 – Poradnik remontowy (baza wiedzy), 5 – Portfolio.

Ze względów marketingowych powinieneś zadbać o odpowiedniej jakości zdjęcie reklamowe, które było by dobrze widoczne na stronie głównej twojej witryny. Przekaz zdjęcia powinien podkreślać profesjonalizm usług/pracowników, zadowolenie klientów i ogólnie stwarzać wrażenie przyjaznej atmosfery i lekkości. Na przykład może to być zdjęcie przedstawiające fragment mieszkania tuż po remoncie ze szczęśliwa rodzina i uśmiechniętymi pracownikami firmy w roboczych uniformach – coś, co sugeruje, że remont właściwie już się skończył i w dodatku był bardzo pozytywnym i sympatycznym wydarzeniem

Wystrzegaj się rażących kontrastów

Często, przeglądając strony www w Internecie, możemy natrafić na strony o wielobarwnej, ostrej kolorystyce i mnóstwie elementów graficznych. W przypadku stron firmowych i ofertowych związanych m. in. z branżą budowlano-remontową powinniśmy absolutnie unikać tego typu projektów. Twoja strona www absolutnie nie musi być jednobarwna, ale na pewno powinna być wyważona kolorystycznie. Nawet na tych stronach, na których będzie przedstawiona np. paleta pigmentów lub farb czy tynków, musi to być zrobione w sposób nie rażący oczu użytkownika. Warto w tym względzie oprzeć się na wiedzy profesjonalnych grafików i projektantów stron www.

Sprawdź stronę przed oficjalnym wyświetleniem
Zanim ogłosisz pojawienie się strony Twojej firmy w Internecie, sprawdź, czy nie zawiera ona błędów merytorycznych, gramatycznych, ortograficznych i stylistycznych. W tym celu warto poprosić o to osobę trzecią – może nawet zawodowo zajmująca się korektą.

Ostatnie zapytania:

  • atrakcyjność strony
Przeczytaj poprzedni wpis:
Branża farmaceutyczna w dobie cyfrowej rewolucji

Współcześnie, w związku ze stale powiększającą się społecznością internetową, coraz bardziej widoczne staje się poszukiwanie niekonwencjonalnych rozwiązań i działań wizerunkowych. Wykorzystuje się w tym celu min. działania promocyjne w wyszukiwarkach...

Zamknij