Wakacje to niedobry czas na szkolenia?

Zaskakujące jak wielu menedżerów myśli w ten sposób (mało tego niektórzy będą długo tak myśleli nawet po przeczytaniu poniższych słów).

Znakiem firmowym inteligentnych menedżerów jest nie poddawanie się psychologii tłumu i w odpowiednim czasie, na podstawie racjonalnych argumentów, zmiana zwyczaju/nawyku.

Wakacyjne rozluźnienie sprzyja myśleniu o własnym rozwoju. Zaskakująco wiele decyzji o zmianie pracy ma miejsce po wakacjach. Może właśnie wykorzystać ten czas, aby rozwinąć własnych pracowników oferując im potrzebne w ich pracy treningi, warsztaty – podnosząc ich poziom zaangażowania, identyfikacji z firmą.

W czasie urlopowym pracownicy również mają więcej czasu na wdrożenie zdobytej wiedzy i umiejętności. Są skłonni do twórczego wykorzystania nowych umiejętności. W innych terminach ludzie są tak zabiegani, że każda nietypowa sytuacja, wykraczająca poza schemat podany na szkoleniu powoduje odrzucenie nowego nawyku, umiejętności – pracownicy mówią w takich sytuacjach: „…w praktyce jednak się to nie sprawdza…”.

A co z motywacją, nastawieniem do pracy, energią potrzebną do realizacji ambitnych, trudnych działań? Ankiety satysfakcji szkoleniowej wypełniane przez uczestników jednoznacznie wskazują, że okres urlopowy to najlepszy dla nich termin. Zazwyczaj jednak nie docenia się tego faktu i wysyła się pracowników w czasie największego spiętrzenia zadań – powoduje to ich jawną frustrację spowodowaną świadomością zaległości jakie się wytworzą w czasie szkolenia.

Taaaak, ale przecież są urlopy, niektórzy nie będą mogli uczestniczyć…?

Okazuje się, że jest to strata pozorna. Inwestycja szkoleniowa przysparzająca pracowników zmotywowanych do wykorzystania nowych umiejętności jest z pewnością w stanie przeważyć nieobecność 1, czy 2 pracowników. Zaskakująco często okazuje się również, że plany wakacyjne można modyfikować…

W niektórych firmach, z dużym powodzeniem, uczestnicy szkolenia organizują warsztaty, w których przekazują wiedzę innym pracownikom (podwładni, nieobecni). Sprawdza się tu postulat Stevena Covey”a: Chcesz się czegoś nauczyć – ucz tego innych.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Tesco rekrutuje w … zakrystii

Rzecznik prasowy Tesco, Przemysław Skory, przyznał, iż biuro rekrutacyjne Tesco działa w gdańskiej salce parafialnej. Przemysław Skory uważa, że na decyzję o umieszczeniu tam biura rekrutacyjnego wpłynęła "korzystna lokalizacja parafii"....

Zamknij