Wprowadzanie nowych produktów w rodzinie jako strategia rozwoju rynku. Rozwój kategorii produktu

Gumy do żucia firmy Wrigley od lat cieszą się niesłabnącą popularnością. Produkowane są w wielu wariantach i smakach, aby mogły zaspokoić wymagania jak najszerszej liczby konsumentów. Firma Wrigley produkuje gumy, które nie tylko mają sprawiać przyjemność z samego żucia czy odświeżenia oddechu (Winterfresh), ale również pomagać.Gumami klasycznymi, najstarszymi na rynku polskim są gumy Wrigley: Spearmint, Doublemint, oraz JuicyFruit. Gumy te łączą doskonałą jakość i smak z niską ceną. Pakowane są po 5 listków w paczce.

Najbardziej popularnymi gumami odświeżającymi oddech są gumy Winterfresh. Silny miętowy smak Winterfresh sprawia, że jest to najpopularniejsza guma w drażetkach. Gumy te pakowane są po 10 drażetek w paczce.
Najsilniejszą marka wśród gum do żucia są gumy Orbit pomagające w walce z próchnicą. Produkowane w dwóch wersjach – drażetek i listków są chętnie kupowane przez wszystkich tych, dla których ważna jest profilaktyka dentystyczna i zdrowe zęby. Guma Orbit trafia do największej liczby odbiorców, jest więc produkowana w największej liczbie smaków: miętowej (pepermint i spearmint), jabłkowej, cytrynowej. Guma Orbit produkowana jest także dla dzieci – o smaku owocowym oraz owoców tropikalnych. Dodatkowo do gumy dla dzieci dodano wapń, który wzmacnia szkliwo delikatnych dziecięcych zębów równocześnie zwiększając ich odporność i reminalizujac małe ubytki. Kolejną odrębną marką – gumą specjalistyczną jest Orbit White, guma posiadająca właściwości przywracające zębom ich naturalny kolor po posiłkach. Jest ona kupowana przez wszystkich tych, dla których liczy się dobry wygląd i samopoczucie.
Marką, która trafia do jeszcze innej grupy odbiorców jest Airwaves. Produkowany w dwóch smakach – Airwaves Honey&Lemon oraz Airwaves Menthol&Eucalyptus preferowane są przez wszystkich tych, którzy chcą głęboko i swobodnie oddychać. Airwaves Menthol&Eucalyptus ułatwia swobodne oddychanie a Airwaves Honey&Lemon koi gardło.
Inną grupa gum produkowanych i sprzedawanych przez Wrigley jest najpopularniejsza wśród dzieci guma balonowa Hubba Bubba.

Gumy do żucia są produktem bezpiecznym. Produkowane są w sterylnych warunkach, do produkcji gum firma Wrigley wykorzystuje przede wszystkim składniki pochodzenia roślinnego bądź wytwarzane syntetycznie, np. żywice i kauczuk, stanowiące dodatek do nośnika gumy, czyli tzw. bazy. Baza nie tylko decyduje o strukturze gumy, jest także podłożem wiążącym inne elementy, takie jak: składniki zmiękczające – glicerynę i oleje roślinne oraz substancje słodzące: sorbitol, mannitol, ksylitol i aspartam, popularnie zwane słodzikami. Zawiera również dodatki smakowo-zapachowe. Najpopularniejszymi, stosowanymi w gumach Wrigley są odświeżające i orzeźwiające miętowe aromaty uzyskiwane m.in. z czystych olejów miętowych, jak również esencje owocowe i aromatyczne przyprawy.
Szczegółowy skład produktu znajduje się na każdym opakowaniu naszej gumy.
Naczelną zasadą firmy Wrigley jest wytwarzanie produktów najwyższej jakości, które są absolutnie bezpieczne dla konsumentów i spełniają wszystkie normy dotyczące artykułów spożywczych, zarówno lokalne, jak i międzynarodowe. Zgodnie z tą zasadą firma testuje składniki gum, po to, by zapewnić ich bezpieczeństwo i czystość. Stanowi to codzienną praktykę w procesie produkcji.

Gumy do żucia firmy Wrigley produkowane są w dwóch formach: listków i drażetek. W opakowaniu zawierającym drażetki znajduje się 10 powlekanych drażetek, są one podwójnie opakowane. W opakowaniu z gumą listkową znajduje się w zależności od marki 5 (Wrigley Doublemint, JuicyFruit, Spearmint) lub 7 (Orbit) listków. Okazjonalnie (Święta Bożego Narodzenia) gumy pakowane są w opakowania zbiorcze po 3 paczki.

Guma do żucia Wrigley jest produktem, który można kupić w każdym sklepie, bez względu na jego wielkość czy położenie. Jako produkt impulsowy powinna się znajdować w strefie kasy w zasięgu wzroku klienta. Firma Wrigley proponuje darmowe firmowe stelaże w różnych wielkościach, które można dopasowywać do każdego rodzaju sklepu. Stojaki te zajmując niewiele miejsca w odpowiedni sposób eksponują gumę co ułatwia wybór klientowi oraz pozwala oszczędzić miejsce sprzedawcy.

W dużych sklepach i marketach gdzie miejsca przy kasie jest więcej firma Wrigley proponuje większe firmowe stelaże, które nie tylko eksponują gumę do żucia ale również inne produkty impulsowe.

CATEGORY MANAGMENT

Strefa kasy, często nazywana „złotą strefą” jest integralnym miejscem w każdym sklepie, zarówno małym kiosku jak i supermarkecie. To właśnie tu trafia każdy bez wyjątku klient aby uregulować należności. Właśnie tutaj mamy największą szansę aby wywołać impuls dodatkowego zakupu którym klient zaspokoi swoją potrzebę. Rolą ekspozycji przykasowej jest uświadomienie klientowi jego potrzeby (np. nagrodzenia się za dokonane zakupy, zjedzenia „słodkiego drobiazgu” czy odświeżenia oddechu) a także umożliwienie mu jej zaspokojenia.
Właściwy dobór produktów w tej strefie jak również ich odpowiednia ekspozycja wpływają w istotny sposób na poziom sprzedaży. Profesjonalnie zaprojektowana strefa kasy z odpowiednim i odpowiednio wyeksponowanym asortymentem w odpowiedniej cenie może generować dla sklepu duże zyski, z drugiej strony – zaniedbana strefa kasy nie tylko nie generuje zysków ale pogarsza estetykę i źle wpływa na samopoczucie klienta.

Firma Wrigley jako kapitan kategorii produktów impulsowych stara się wspierać swoim doświadczeniem naszych partnerów handlowych i podejmuje współpracę z wieloma sieciami polegającą na zarządzaniu strefą kasy prowadzącym do zoptymalizowania sprzedaży w tejże strefie oraz maksymalizacji zysków zarówno handlu jak i dostawcy czy klienta. Do każdego zadania podchodzimy indywidualnie biorąc pod uwagę jego specyfikę, wielkość i ilość placówek handlowych współpracującej z nami sieci czy ich położenie geograficzne.

Wspólnie prowadzone przedsięwzięcia owocują umacnianiem partnerskich stosunków z sieciami, zapewniają konsumentowi dostęp do swoich ulubionych produktów oraz maksymalizują wzajemne zyski generowane przez gumy do żucia i inne słodycze impulsowe.

Główne cele jakie stawiamy sobie wdrażając wraz z naszymi partnerami handlowymi projekty Category Management to:
· zwiększenie zysków handlu i dostawców poprzez wzrost kategorii,
· zwiększenie poziomu zadowolenia klientów poprzez poprawny dobór asortymentu i miejsca przy kasie,
· zachowanie ciągłości w sprzedaży poprzez redukcję braków,
· poprawa dostępu do szybko rotujących produktów istotna dla konsumentów,
· utrzymywanie odpowiednich zapasów.
· zwiększenie świadomości i budowanie lojalności klientów (zarówno danym markom jak i sklepom, gdzie dokonują zakupów)

DLACZEGO CATEGORY MANAGMENT?

Ogromna ilość produktów, które pretendują do miana produktów impulsowych, ich specyfika oraz różnorodność branż, z których się wywodzą oraz mocno ograniczona ilość miejsca ekspozycyjnego przy kasie sprawiają, że należy podjąć decyzje, które produkty umieścić na najbardziej eksponowanych miejscach.

Tradycyjne podejście polegające najczęściej na sprzedaży miejsc przykasowych lub pozostawieniu sposobu ekspozycji przypadkowi nie działa na ani na korzyść klientów, ani na korzyść dostawców ani tym bardziej na korzyść handlu. Category Management jest nowoczesnym narzędziem pozwalającym maksymalizować zyski w sposób systemowy, na podstawie analiz sprzedaży, potencjału poszczególnych produktów, specyfiki poszczególnych sklepów i trendów rynkowych.

PROCES ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ

Zarządzanie strefą kasy jest procesem ciągłym. Analiza wprowadzanych w strefę kasy zmian jest źródłem nowych zmian itd.

Generalnie jakiekolwiek zmiany czy wprowadzenia nowych planogramów poprzedzone są dogłębnymi analizami wyników uzyskiwanych przez znajdujące się w strefie kasy produkty:
– pod względem ich rotacji, zysków ze sprzedaży,
– pod względem ilości zajmowanego miejsca na półce,
– pod względem atrakcyjności zajmowanego miejsca na półce.

Wyniki uzyskiwane przez produkty impulsowe w poszczególnych sklepach czy sieciach porównywane są z danymi z innych źródeł celem potwierdzenia ich potencjału.
Kolejny etap to projektowanie strefy kasy. Na podstawie przeprowadzonych analiz przygotowywane są planogramy gwarantujące optymalną sprzedaż. Analiza wprowadzonych zmian jest inspiracją do podejmowania decyzji o systemowym wprowadzaniu pewnych zmian, ideii czy pomysłów.
Kluczową sprawą procesu zarządzania strefą kasy jest ciągłość współpracy. Zmieniające się trendy, nowe produkty, sezonowość są czynnikami wymuszającymi nieustanną analizę sytuacji bieżącej i przewidywania przyszłości.

GUMA DO ŻUCIA – PRODUKT SZYBKOROTUJĄCY

Idealnym produktem impulsowym sprzedawanym w strefie kasy są gumy do żucia. Kupowane są chętnie nie tylko ze względu na swoje właściwości pomagające zapobiegać próchnicy ale również odświeżające oddech. Ekspozycja gum do żucia w zasięgu wzroku klienta na firmowym stelażu Wrigley pomaga utrzymać odpowiedni zapas produktu, jest czytelna dla kupującego i pomaga mu dokonać wyboru ulubionej marki. Warto pamiętać przy zagospodarowywaniu strefy kasy, że gumy do żucia Wrigley przynoszą ok. 30% zysku w strefie kasy wśród wszystkich słodyczy impulsowych*.

Z myślą o tym firma Wrigley stara się zapewnić konsumentom stały dostęp do gumy do żucia we wszystkich punktach sprzedaży branży spożywczej. Każde pojawienie się nowego produktu Wrigley, który zaspokaja potrzeby konsumentów to kolejne zwiększenie zysków dla właścicieli sklepów. Jest ono, oraz sposób ekspozycji uwzględniający specyfikę każdego sklepu szczegółowo omawiany indywidualnie z kierownikiem danego punktu sprzedaży. Firma Wrigley zawsze wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów – stara się doradzić optymalny rodzaj ekspozycji nie tylko gum do żucia ale również innych produktów impulsowych.

Odpowiednio zorganizowana sieć dystrybucji zapewnia stałą obecność gumy w sklepie bez względu jego wielkość czy lokalizację.
Przedstawiciele firmy Wrigley odwiedzają punkty sprzedaży pomagając w tworzeniu odpowiedniej ekspozycji gum Wrigley. Wspierają oni swoim doświadczeniem sklepy w zagospodarowaniu strefy kasy.
Naszym klientom oferujemy bezpłatne firmowe stojaki na gumy, odpowiednio eksponujące produkt, dostosowane do każdego sklepu indywidualnie.

Ostatnie zapytania:

  • airwaves jakie sa
  • czy gumy do żucia są często kupywane?
  • gdzie kupic stojak guma do żucia
  • marka gum do zucia
  • stojak na gumy winterfresh
  • strategia dla slodyczy impulsowych
  • struktura rynku gum do zucia
  • winterfresh jakie
Przeczytaj poprzedni wpis:
Kalkulator wynagrodzeń – arkusz do szybkiego przeliczania wynagrodzeń dla wszelkiego rodzaju umów (w tym ZUS)

Jako pracownicy działów HR, wielokrotnie musieli Państwo stanąć przed koniecznością szybkiego wyliczenia wynagrodzenia netto z tytułu umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej. Wiele uregulowań prawnych, jak choćby określenie kosztów uzyskania,...

Zamknij