e-commerce21 w LWWG POLMOS Zielona Góra

Rozwój branży IT przynosi wzrost produktywności przedsiębiorstw na wszystkich płaszczyznach. W ciągu najbliższych trzech lat ponad 15% całkowitej wartości obrotu B2B (firma-firma), czyli 27 bilionów euro, przypadnie na Internet. Tak mówią prognozy. Jednak każdy, kto chce racjonalnie wykorzystać atuty Internetu na rynku B2B, z uwagą śledzić będzie dotychczasowe doświadczenia firm wykorzystujących e-commerce. Poniżej jeden z nielicznych jeszcze polskich przykładów.Lubuska Wytwórnia Wódek Gatunkowych POLMOS S.A. w Zielonej Górze jest jednym z trzech największych producentów wódek w Polsce i jednym z największych w Europie. 10% krajowego rynku alkoholowego i 50% wszystkich eksportowanych z Polski alkoholi pochodzi właśnie z zielonogórskiej Wytwórni. LWWG jako jeden z niewielu Polmosów, jednocześnie wytwarza ponad 100 gatunków napojów alkoholowych o różnej mocy w kilkuset typach opakowań. Produkty z LWWG dystrybuowane są w Polsce przez blisko pięciuset odbiorców hurtowych. Tak duża ich liczba, a także chęć stałego podnoszenia jakości obsługi klientów zrodziło potrzebę otwarcia nowego, otwartego przez całą dobę kanału dystrybucji i marketingu poprzez internet. e-commerce21 to rozwiązanie zapewniające realizację potrzeb firmy w zakresie handlu elektronicznego. Umożliwia zintegrowanie działalności handlowej LWWG z jej odbiorcami w oparciu o Internet. Rozwiązanie to jest zintegrowane z systemem klasy ERP – System21. Podstawową jego zaletą jest możliwość swobodnej komunikacji z klientami, indywidualizacja ofert, prosty sposób przekazywania danych o produkcie i wygodne zbieranie zamówień. OBAWY Choć zalety tego typu systemów są oczywiste, a prognozy nader obiecujące, firmy z dużą dozą ostrożności podchodzą do inwestycji w szeroko rozumiany handel przez internet typu B2B (firma-firma). Często dopiero w chwili, gdy konkurencja oddaje do dyspozycji odbiorców wygodne narzędzia pozwalające m.in. na szybkie składanie zamówień – firmy podejmują decyzję o zakupie i wdrożeniu podobnego rozwiązania. To potencjalne zagrożenie działa niezwykle mobilizująco. W takich chwilach wszyscy pamiętają o najważniejszej zasadzie marketingu – prawie pierwszeństwa. BYĆ PIERWSZYM Zarząd firmy LWWG „POLMOS” SA Zielona Góra, wiele lat temu, postawił na informatykę jako podstawę nowoczesnego zarządzania. Już w 1994 roku, jako 1-szy wśród „Polmosów” wdrożył zintegrowany system klasy ERP – System 21 firmy GEAC (wtedy JBA). Dzięki postawie Zarządu nakierowanej na efektywne wykorzystanie w produkcji oraz zarządzaniu nowoczesnych narzędzi i metod, zielonogórski Polmos stał się wzorcowym przedsiębiorstwem, wielokrotnie nagradzanym zarówno za swoje produkty jak i za efektywne wykorzystanie informatyki. W 2000 roku niezależne grono dobrze znanych konsultantów przyznało zielonogórskiej wytwórni prestiżowy tytuł „Lidera Informatyki 2000″ w kategorii „Przemysł”. POCZĄTKI Zanim podjęto decyzję o wdrożeniu platformy e-business pozwalającej na przyjmowanie zleceń przez Internet zarząd chciał upewnić się, że zaproponowane rozwiązanie spełni stawiane wymagania i zostanie zaakceptowane przez ich najważniejszych odbiorców. Firma Geac Polska zaprezentowała swoje rozwiązanie e-commerce21 na targach POLAGRA 2000, wtedy to każdy zainteresowany mógł zobaczyć, w jaki sposób można złożyć zamówienie, zobaczyć indywidualny poziom cen, rabatów, dostępny limit kupiecki, historię i status zamówień, nierozliczone faktury, wielkość obrotu w okresach czy aktualne promocje. Rozwiązanie na tyle spodobało się partnerom handlowym Polmosu, że podjęto decyzję o jego wdrożeniu. Po zainstalowaniu oprogramowania i zintegrowaniu go z działającym od paru lat Systmem21, przeprowadzono wiele testów. Witryny przybrały „barwy firmowe”. Kolejnym krokiem było szkolenie końcowych użytkowników wśród największych odbiorców Polmosu, którym przypisano hasła dostępu. Po wdrożeniu Systemu21 eksploatacja e-commerce21, jest kolejnym, odważnym krokiem w stronę pełnej informatyzacji firmy. Dziś Lubuska Wytwórnia Wódek Gatunkowych jako pierwszy Polmos w Polsce jest gotowa do przyjmowania zamówień przez internet. … opinia użytkownika Marek Kloc, Koordynator ds. Informatyki w LWWG „POLMOS” Zielona Góra S.A.: Śledząc uważnie rozwój sytuacji na rynku zauważyliśmy wpływ jaki niesie za sobą globalizacja gospodarki, tzw. „wchodzenie Internetu” w coraz to nowe dziedziny biznesu i jak zmieniają się wymagania naszych klientów. Dlatego, jeszcze w 2000 roku, opracowaliśmy wstępną koncepcję wykorzystania nowych technologii i zwróciliśmy się do firmy GEAC, dostawcy naszego systemu ERP, o przedstawienie propozycji konkretnych rozwiązań. Warunkiem wstępnym była oczywiście ścisła integracja nowych rozwiązań z Systemem 21. Firma GEAC przedstawiła nam wtedy wielowariantowy plan zastosowania różnych nowoczesnych narzędzi (crm, e-biznes, zdalna obsługa przedstawicieli handlowych, itd.). Jako bazę dla prowadzenia e-biznesu, wybraliśmy rozwiązanie „e.commerce 21”, oparte na aplikacji eSupplyChain polskiej firmy EBS.COM – partnera firmy GEAC. Największy wpływ na naszą decyzję miała nowoczesna technologia gwarantująca skalowalność rozwiązania i uniezależniająca nas od dostawców sprzętu i systemów operacyjnych, pełne zintegrowanie z Systemem 21 oraz uwzględnienie przez firmę EBS.COM naszych wymagań, które już weszły do standardowej aplikacji. KORZYŚCI Wdrożone rozwiązanie jest zupełnie inne niż dotychczasowe znane systemy informatyczne, których jedynymi użytkownikami są pracownicy jednej firmy eksploatującej dany system; np. użytkownikami bezpośrednimi systemów FK są pracownicy działów finansowo-księgowych, systemów obsługi sprzedaży – pracownicy działów handlowych i, na ogół, nikt oprócz nich nie ma prawa wprowadzania informacji do systemu. W przypadku wdrożonego rozwiązania e-commerce21 jest inaczej: jego bezpośrednimi użytkownikami są również pracownicy firm będących partnerami biznesowymi. Dlatego korzyści płynące z jego użytkowania odnoszą wszystkie ogniwa łańcucha dostaw. Korzyści dla dostawców: – Możliwość śledzenia i uzupełniania stanu naszych zapasów. – Zwiększenie obrotów. Korzyści dla firmy: – Otworzenie nowego kanału marketingu i sprzedaży przez Internet działającego przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w każdym tygodniu roku. – Zmniejszenie kosztów obsługi sprzedaży. – Podniesienie jakości obsługi a tym samym i poziomu zadowolenia klientów ze współpracy z nami. – Nasi sprzedawcy mogą zarejestrować zamówienie z dowolnego miejsca na Ziemi mającego połączenie z Internetem, mając cały czas dostęp do pełnych informacji o kliencie. – Jeśli eksploatujemy duży system klasy ERP – zmniejszenie ilości i kosztów (!) licencji dla sprzedawców. – Zdobycie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. – Wykreowanie wizerunku nowoczesnej firmy inwestującej w rozwój i podnoszącej poziom obsługi klientów. Korzyści dla klientów: – Otrzymywanie aktualnych informacji o prowadzonych promocjach i nowych ofertach. – Zmniejszenie kosztów obsługi i usprawnienie procesów zakupowych. – Stały dostęp do naszej AKTUALNEJ oferty. – Możliwość złożenia i śledzenia realizacji zamówień ze swojego miejsca pracy o dowolnej porze dnia i nocy. – Możliwość monitorowania stanu swojego zadłużenia i wielkości obrotów z nami. NAJWAŻNIEJSZA JEST INTEGRACJA Każdy poważny system e-commerce musi być zintegrowany z tzw. systemami zaplecza, a więc np. klasy ERP. E-commerce21 jest w pełni zintegrowany z Systemem21. Oznacza to, że wszystkie szczegóły zamówienia są bezpośrednio rejestrowane w Systemie21, natomiast źródłem wszelkich danych o produktach, promocjach, klientach, płatnościach są rejestry Systemu21. Taka pełna integracja daje gwarancję aktualności informacji zarówno tej dostępnej dla klienta, jak i firmy. Podstawowe zadania realizowane przez e-commerce21 to: – wymiana informacji bieżących – dostarczenie informacji marketingowych – przeglądanie katalogu – wygodny sposób składania i kontroli realizacji zamówień – kontrola zobowiązań klientów – monitorowanie poziomu wzajemnych obrotów – możliwość indywidualizacji ofert

Ostatnie zapytania:

  • lubuska wytwórnia wódek gatunkowych 50 lat
  • lwwg polmos zielona góra
Przeczytaj poprzedni wpis:
Życzę miłego dnia – fałszowanie emocji w pracy

Tradycyjnie przyjmujemy, że emocje są luksusem, na który nie można sobie pozwolić w miejscu pracy. Wprawdzie od czasów Freuda wiadomo, że tłumione uczucia są odpowiedzialne za większość schorzeń psychicznych czy...

Zamknij